Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 34 år som fødte et barn for 9 mnd.siden. Fikk satt inn kobberspiral på 6 ukers kontrollen. Etter det har jeg hatt små drypp med brune blødninger så å si hele tiden. Har hatt mens 2 ganger, men det fortsetter med disse brune blødningene. Det er ikke mye, bruker truseinnlegg av og til. Jeg har ringt gynokologen min flere ganger(føler at jeg maser...) i forbindelse med disse blødningen, men blir hver gang fortalt at bare ta det med ro, det er helt normalt siden jeg ammer ennå osv...Celle prøven jeg tok i mars var helt fin også, så jeg kunne bare slappe av, ikke noe farlig. Saken er at jeg er jo fortsatt bekymret på hvorfor det drypper brunt hele tiden.Er det pga.amminga? Føler at jeg ikke FÅR komme til kontroll nå. Fikk en time i mars for bl.a celleprøve, da har jeg også hatt spiralen i 1 år, så får jeg se om jeg ikke tar den ut hvis det ikke gir seg.

Er laserkonisert for 6 år siden pga.celleforandringer, kan det være en årsak?gyn.min nevnte ikke noe om det .Eller er det som gynokologen min sier at siden jeg ammer så har jeg ikke helt kommet i riktig rytme ennå?

Synes du jeg skal slappe av å vente til timen jeg har fått i mars?eller skal jeg oppsøke en annen gynokolog? (har jo hatt samme gyn.i mange år og jeg liker jo henne så godt også da....)

(Vet ikke om dette er en årsak, men jeg hadde en veldig tøff fødsel pga.arrvev etter laserkoniseringen for 6 år siden. Fikk nesten ikke babyen ut.......Jeg innbiller meg at det kanskje er litt ømfintelig og kanskje blør litt av den grunn?)

Takknemlig for svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38578-brun-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Amming vil ikke gi slike blødninger, men etter en laserkonisering kan det komme litt endring av slimhinnen i livmorhalsen, så den lettere blør. Jeg synes det ville være tryggest med en sjekk av livmorhalsen, kan du ikke bare gå til din allmennpraktiserende lege for en sjekk, det er ikke nødvendig å gå til gynekolog for en vurdering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38578-brun-utflod/#findComment-146558
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...