Gjest Sissel Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hei! Jeg er ei dame på 52 år som fikk cellegift og stråling for brystkreft i 2009. I etterkant har jeg fått mye trøbbel med slimhinner i halsen og nese . Under cellegiftbehandling kjente jeg en intens svie og smerte i bihulene. Det har plaget meg siden,nesen renner kronisk, og av og til løsner det store slimklumper som renner ned i svelget. Jeg har i det siste også fått en irriterende lyd i halsen surkle og klikkelyd som er umulig å kremte bort og som ikke lar seg påvirke av kald eller varm drikke.Den hindrer nattesøvnen. Når jeg står opp er den stort sett borte ,men jeg kan høre en slags brusing som lyden av kullsyre hvis alt er stille. Jeg har tatt rtg.av lunger ,allergitest(blodpr),crp,senkning alt er bra.Legen min kunne ikke se noe unormalt i halsen og syns visst jeg er masete. Jeg har og fått astma og bruker Ventoline spray,men syns ikke alltid den har effekt.Jeg må også nevne at jeg bruker Pranolol for stoffskifteproblemer.Jeg savner mye bedre oppfølging av dette.Jeg har etter kreftbehandlingen hatt utrolig nytte av daglige gåturer. Nå kjenner jeg veldig på angst når halsen klør,slimer jeg hoster og brystet tetter seg. Spesiellt ille i rått vær.Roer seg raskt ned når jeg kommer inn,men blir veldig sliten etterpå.Det hadde vært godt og fått et svar på om dette er noe jeg må leve med . Trygghet har mye å si for meg og bedrer livskvaliteten. På forhånd takk for svar:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385796-irriterte-slimhinner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jeg synes at du kan spørre din fastlege om en henvisning til en øre-nese-hals spesialist som kan undersøke deg nærmere. Det høres ut som om dette er en kronisk irritasjon av slimhinnene i luftveiene og av og til kan lokaltvirkende medisiner mot allergi og astma være nyttig. For eksempel en nesepray og inhalasjonsmedisin med kortison kan dempe de irriterte slimhinnene. Hvis du har god nytte av dette i løpet av noen uker, kan du forsøke å slutte igjen en periode for å se om problemet kommer tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385796-irriterte-slimhinner/#findComment-3414617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.