Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HEi,

jeg er i uke 21+5 og har fortsatt til gode å kjenne regelmessig aktivitet. Syntes det var mer "action" for 2-3 uker siden samtidig som jeg leser at en nå skal kjenne tydelig aktivitet. Har til nå hatt et ukomplisert svangerskap og magen har "eksplodert" den siste uken, så jeg håper alt er som det skal. Likevel er jeg hele tiden bekymret. Har hørt fosterlyden ved de to siste kontrollene og alt så bra ut på UL, men hva om barnet rett og slett ikke beveger på seg....????

(Over)nervøs hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38587-redd-kjenner-nesten-ikke-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei motz!

Hvis du er usikker, synes jeg du skal ta kontakt med lege eller jordmor. Ev. få en ultralyd.

Men du kan jo prøve først med å drikke litt sterk saft, det fikk iallefall min første til å ta

svømmeknappen der inne! Ensten sterk saft, eller en god ladning sukker. Ev. en sjokolade.

Prøv det, og ta kontakt med lege etterpå.

De skal ta din bekymring på alvor! Du vet; en mor vet best.

Men ta det med ro, det er sikkert alt i orden!

Trine Endsjø, jordmor

Det kan godt tenkes at barnet nå har lagt seg i en stilling hvor de fleste sparkene kommer mot din ryggside. Det kan ikke du kjenne. Så lenge alt var bra på kontroll med både fosterlyd og ultralydsjekk, så synes jeg du skal prøve å slå deg til ro med at snart kommer til å kjenne mer aktivitet. At magen vokser er også et veldig fint tegn på at svangerskapet er normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...