Gjest Mvh jente 21 år Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei! Jeg er en jente på 21 år som har slitt med smerter i underlivet i litt over en måned nå. Har vært hos gynekologen og tatt de fleste testene. Tok også ultralyd der det viste seg og være litt væske bak buken, dette tydet på en cyste som hadde sprekt. Har deretter fått svar fra celleprøve av livmorshalsen, der det var normale celler, men det var forurenset materiale pga. mange hvite blodceller og at dette kan være utrykk for ubalanse i skjeden feks. skjedekatarr eller annen form for betennelse i livmorshalsen. Men chlamydia testen var negativ. Har slitt med utflod i mange år nå siden jeg var omtrent 16 år, har blant annet tatt kanesten kur og andre sopp kurer uten at det har hjulpet. Det viste seg på prøvene at jeg har rikelig med soppvekst i underlivet. Det sto da at jeg skulle ta melkesyre tabletter dagelig i 7 dager, deretter 4-5 dager etter menstrasjon i 6 mnd. Det jeg egentlig lurer på er om det er en infeksjon/betennelse burde jeg ikke da få antibiotika/pencelin? Jeg har som nevnt ovenfor hatt smerter i underlivet den siste måneden, noe som jeg lurer på kan komme av infeksjon/betennelse i underlivet? Har hatt stikkninger og sviing i undrelivet, der det kjennes ut som det er i livmorhalsen og eggledere. Lurer derfor på om dette kan komme av betennelse/infeksjon og hvordan dette evt. skal behandles? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385920-underlivssmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helseogsosial Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hei! I og med at du har tatt alle slags mulige tester ville det kommet frem hvis du hadde hatt en sykdom i underlivet. På ultralyden kan gynekologen se om eggstokker og livmor er normal, da vil de også se om eggstokker er forstørret noe som er normalt ved en egglederbetennelse. Smerter i underlivet er det mange unge jenter som har, det kan for eksempel skyldes endometriose som mange jenter får, dette kan påviser ved en lapraskopi der de går inn via navlen og kikker inn i magen ved bruk av et lite kamera. Dette gjøre i narkose og som regel kan du reise hjem samme dag eller dagen etter! Spør gynekologen som undersøkte deg om du kan henvises til en slik undersøkelse! Lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385920-underlivssmerter/#findComment-3416588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.