Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har tidligere tatt keisersnitt og skal nå føde normalt. Så fikk jeg høre at når man hadde tatt keisersnitt tidligere så skulle man ikke gå på overtid vist ikke barnet kom til terminen.

Stemmer dette?

På forhånd takk for svar

mvh solstrek 28+2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg hadde også keisersnitt ved forrige fødsel. Og har ikke hørt noe om å ikke gå over tiden..... (Regner med at jeg hadde hørt noe om det til nå; har termin om 5 dager!) Jeg har lest/hørt mye om vanlig fødsel etter et keisersnitt, både hva man burde og ikke burde. På mitt sykehus (SiR) anser de ikke en vanlig fødsel som mer risikabel etter et keisersnitt, enn etter en vanlig fødsel.

De tilbyr alle former for smertestillende, også epidural, som jeg har lest ikke skal gis til dem som har tatt keisersnitt. De setter også igang en fødsel skulle det være påkrevd (har lest at dette heller ikke bør gjøres hvis man har tatt keisersnitt)..

Tror nok sykehuset vet hva de gjør. Ta kontakt med føden på ditt sykehus, og hør hvordan praksisen er der. Det varierer nok fra sykehus til sykehus.

Lykke til.

Trine Endsjø, jordmor
Skrevet

Man regner det som normalt å føde både 2 uker før og to uker etter ultralydtermin, og selv om du skulle gå opp mot 2 uker over tiden, tror jeg nok ikke de vil sette igang fødselen før grensen for det normale er nådd. Dette gjelder selvfølgelig hvis alt synes å være greit med både deg og barnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...