Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 23. I de siste ukene har jeg merket en stikninglignende smerte, eller mer ubehag, dypt inne i skjeden eller kanskje livmor? Hva er dette, er det skjeden som er i forandring eller er det livmormunnen som tirrer der inne. Dette merker jeg helt uavhengig av bevegelse eller ei. Har også hatt litt blødninger og sliter nå med en del kynnere. Så jeg tar det stort sett med ro. Har tenkt til å ta dette opp med legen, men det er et par uker til enda.

Videoannonse
Annonse
Trine Endsjø, jordmor
Skrevet

Hvis du har hatt både blødninger og mye kynnere, regner jeg med at legen er klar over dette og har vurdert hvor blødningen kommer fra. Man skal alltid kontakte lege/sykehus ved blødninger, noe jeg regner med at aller som går gravide er klar over. Det er ikke så lett å si hva smertene/stikkingene du opplever kan komme av. Det kan tenkes at du kjenner strekking av livmorbånd i forb. med at du er inne i en veldig aktiv vokseperiode. Jeg synes uansett at du skal kontakte din lege for en ekstra sjekk. Dette spes. fordi du har kynnere og har hatt blødninger. Litt diffuse smerter som kommer og går er imidlertid regnet som ganske normalt, men de bør ikke være konstante eller øke på i styrke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...