Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er 49 år og er plaget av frisk blødning under og etter samleie, og dette er veldig plagsomt. Er det noen som har opplevd det samme og hva kan gjøres for at dette ikke skal skje? Jeg er nok også i overgangsalderen for jeg har mens to ganger i måneden for tiden og vet aldri når den kommer. Jeg har blitt henvist til sykehus for å fjerne livmorslimhinnen pga blødningene, men er usikker på om det stopper blødningene ved samleie, for det har jeg hørt kan komme fra slimhinnen i livmorhalsen? Kan noen fortelle meg om sine erfaringer med samme problem som blødning under og etter samleie?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386004-bl%C3%B8dning-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill en time til gynekolog du. Mellomblødninger og blødninger ved samleie _kan_ være tegn på enten celleforandring eller at lettblødende slimhinne på livmormunningen. Ved første tilfelle vil du følges opp av gynekolog som forsikrer seg at dette ikke er et forstadie til kreft, mens i det andre tilfellet vil det ofte foretaes en endometrial ablasjon, som i praksis herder den lettblødende slimhinnen. De vanligste teknikkene pr i dag er frysing eller laser, og dette utføres i lokalbedøvelse. Men som sagt; bestill legetime :)

En ting til: jeg har fått utført endometrial ablasjon tre- fire ganger (husker ikke). Jeg har både prøvd frysing og laser, og begge har samme effekt. For min del har behandlingen hatt tre-fire års varighet, så som du skjønner var jeg ung første gang. Ingen av metodene er veldig vonde, og jeg har gått på jobb rett etterpå. Dette er ingenting å grue seg for, selv om jeg alltid er mer spent når noe skal utføres nedentil;-) Lykke til :)

En ting til: jeg har fått utført endometrial ablasjon tre- fire ganger (husker ikke). Jeg har både prøvd frysing og laser, og begge har samme effekt. For min del har behandlingen hatt tre-fire års varighet, så som du skjønner var jeg ung første gang. Ingen av metodene er veldig vonde, og jeg har gått på jobb rett etterpå. Dette er ingenting å grue seg for, selv om jeg alltid er mer spent når noe skal utføres nedentil;-) Lykke til :)

Tusen, tusen takk for svar. Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...