Gjest Bekymret kvinne 35 år Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hei, har det siste året slitt med ulike plager...er i perioder veldig dårlig i magen, mye luft og vekselvis løs og hard avføring. Er ofte trøtt og energiløs og har kroppsverk og en følelse av feber i disse periodene. Har hatt ekstraslag siden jeg var tyve, og de kommer hyppigere, ofte i dagesvis i strekk, når jeg har det slik. Kan også oppleve flimring for øynene, svimmelhet og tungpust, og endel bekymring for om det er noe galt med hjertet mitt når ekstraslagene kommer hyppig. Virker også som det er to typer hjerteslag, "vanlige ekstraslag" og en annen følelse av at hjertet bare hopper uregelmessig avsted samtidig som jeg nesten mister pusten. Har tatt ekg, men ikke under anfallene, og blodprøver med tanke på stoffskifte mm. Hadde lavt jernlager i sommer, gikk på jerntbl en stund. Når jeg er dårlig i magen, føles det ut som jeg har en allergisk reaksjon på noe, med høysnue, tungpust og en trang følelse i halsen. Blodprøver tatt hos lege viser ingen matvareallergi, men er fra før allergisk mot pelsdyr og pollen. Har også tatt av fem kg ufrivillig det siste året. Sliter på både humør og psyke dette her. Hilsen kvinne 35 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386023-sykdomsf%C3%B8lelse-og-uregelmessig-hjerterytme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Når det gjelder dine uregelmessige hjerteslag så kan man bli henvist til sykhus og der får et lite bærbart EKG apparat som kan kan gå med inntil en uke. Dette vil gi nærmere svar på hva dette er. Uansett var det jo fint at et vanlig EKG ikke viste noe unormalt. Når det gjelder matreaksjoner kan dette være vanskelig å finne ut av da det finnes både matallergier og intoleranser. I tillegg er det ganske vanlig å ha såkalt "irritabel tarm" som kan gi mange plagsomme symptomer, men som ikke er farlig. Man plaier som regel å forsøke å se etter et mønster mht når plagene forverres og hva man kan ha spist i timene før. Deretter er det mulig å forsøke en eliminasjonsdiett der du forsøker i en periode å unngå de matvarene som muligens gir plager. De vanligste matvarene å reagere mot er melk, korn, egg, stenfrukter, paprika, soya, fisk skalldyr og nøtter. Ved pollennallergi kan det forekomme kryssallergi mot matvarer som stenfrukter, mandler, tomat, rå gulrot, kiwi og belgfrukter. Det betyr at magen også kan reagere mot disse matvarene hvis pollenallergien er sterk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386023-sykdomsf%C3%B8lelse-og-uregelmessig-hjerterytme/#findComment-3416946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.