Gå til innhold

Mistrives i eget hjem

Gjest Jeg mistrives i eget hjem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Enkelt: Du og samboeren blir særboere. Og så er dere bare sammen når samboerens barn ikke er til stede.

Det er ikke fleip. Jeg har vennepar som flyttet fra hverandre fordi barna deres ikke gikk sammen. De syntes det var viktigere å ta hensyn til barna enn til hverandre. Samme prioritering håper jeg din samboer velger.

Når du blir samboer med en mann med barn så er det et valg du har tatt. En kan ikke forvente at det går knirkefritt. Stebarn blir ofte sjalu og ønsker ikke at en fremmed person bare skal flytte inn i deres hjem. Å flytte sammen med en mann med barn og klage etterpå syns jeg er patetisk, med mindre et i utg.pkt godt forhold til stebarn utvikler seg i neg retning. Du må være innstilt på å være steforelder når du flytter inn. Barna først.

Skaffer deg en hybel eller en liten leilighet du kan trekke deg tilbake til når barnet treffer sin far/mor?

Etterhvert som jeg har vært her inne i mange år kjenner jeg at jeg blir mer og mer fornøyd med at vi ikke har flyttet sammen så lenge ungene bor hjemme. I mange tilfeller tror jeg ikke det er sunt, verken for forholdet eller ungene.

Annonse

Ikke lett à vaere stemor, nei.

Jeg forstàr deg. Det viktige her er at du,nàr du nà har erkjent dette for deg selv, klarer à ikke la disse foelêlsene gà ut over barnet.

For oevrig er dette rett og slett menneskelig og veldig vanlig. Det blîr garantert bedre etterhvert som dere blîr bedre kjent og barnet blîr stoerre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...