Gå til innhold

Diffuse symptomer, ingen diagnose

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år slitt med diverse plager og symptomer som ingen lege har greid å finne ut av. Jeg er 61 år gammel kvinne. Jeg har tilbakevendende perioder med trøtthet, slapphet og stort søvnbehov. Jeg får i disse periodene ofte mange blåmerker på kroppen utn at jeg har slått meg. Jeg får også moderate brystsmerter og tung pust og har vært innlagt på sykehus flere ganger uten at de finner noe feil med hjertet. Jeg får også i disse periodene mye frysninger og når jeg måler temperaturen ligger den ofte rundt 33- 34 grader. Dette varer i opptil en halv/ en time og så kan temperaturen gå opp til 36. Den kan svinge veldig i løpet av en dag og jeg føler noen slags kriblinger (frysninger) langs legger og lår. Det eneste man finner på blodprøver at jeg har har mangel på D-vitaminer. Har begynt med tilskudd av dette. Jeg har vært hos mange leger, men ingen finner noe ut av dette. Jeg blir såpass slapp og sliten at jeg ikke makter de daglige gjøremålene i disse periodene og må ofte sykemeldes. Er nomalt i 100 % jobb. Har vel ikke store håpet om at du kan hjelpe, men min faste lege har ikke noe svar så jeg håper.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386083-diffuse-symptomer-ingen-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mye likt

Har du blitt sjekket for f.eks. cøliaki og laktoseintoleranse? Om ikke, be om å få sjekket det. Cøliaki kan gi mange utslag som ikke er direkte relatert til mage og fordøyelse.

Les gjerne denne om du har tid: http://www.forskning.no/artikler/2012/mai/322694

Stig Bruset - Alt. medisin

Kombinasjon av trøtthet, slapphet og stort søvnbehov kan gi mistanke om et svingende stoffskifte og jeg vil anbefale at du tar blodprøver av dette når du er inne i en dårlig periode inkludert antistoffer mot skjoldkjertelen (anti TPO og anti TSH) samt undersøkelse av jod i døgnurin. Mange nordmenn får i seg for lite jod gjennom kosten og særlig de som har lite inntak av fisk/sjømat, melkeprodukter eller jodberiket salt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...