Gå til innhold

Atopisk eksem

Gjest Jente med atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Gjest Jente med atopisk eksem

Hei Jeg er en jente på 23 år fra Mo i Rana, som for ca et halvt år siden fikk ett enormt utbrudd av noe legen kaller atopisk eksem. Etter dette har jeg vært veldig plaget med ømmhet, sårhet, svie, kløe, irritasjon og utslett generelt i huden. Disse lidelsene er verst på problemområder som under armene og i lysken, men har også mye i ansiktet. Det plager meg enormt at jeg ikke lenger kan fjerne hårene på disse plassene fordi smertene etterpå er uutholdelige. Jeg har prøvd allt jeg finner for hjemmebehandling og ingen ting fungerer. Etter utbruddet ble jeg også ekstremt plaget av svette. Jeg lukter svette hele tiden, selv rett etter jeg har vert i dusjen. Jeg må skifte klær ca 3 ganger om dagen for å kunne omgås med folk. Dette er svært plagsomt da jeg må lure meg unna på jobb og skole for å dusje og skifte klær. Det jeg lurer på er om jeg kan få dekket behandling av disse problemene? Da tenker jeg på permanent fjerning av hårene? Vet ikke hvilke behandlinger som finnes for svette. Hvor kan jeg dra for å få gjort dette, heldst i nærheten av Rana? Siden jeg både jobber og går skole er det ikke lett å reise for eksempel til Oslo. Trener råd uavhengig av om jeg får dekket behandlingene eller ikke. Mvh Veldig fortvilet jente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386095-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...