Fiskemamma Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg har veldig oppblåst mage, føler meg gravid - men vet jeg ikke er det - har innsatt hormonspiral. Ved besøk hos gynekolog ble det i august oppdaget en cyste på 5 cm, var tilbake til kontroll nå for 1 uke siden og da var den vokst til 7 cm. Gynekologen har nå sendt henvisning til sykehuset for fjerning av cysten. Når jeg var til timen hos henne hadde jeg ikke noen plager. Nå i ettertid har jeg fått oppblåst mage og kjenner veldig godt at cysten er der. (Den ligger rett oppå urinblæra). Jeg må hele tiden ta meg sammen for å puste rolig, da jeg fort får litt halvpanikk. Det beste er å stå, sitter jeg eller ligger jeg kjenner jeg oppblåst mage og cysten med en gang, selv om jeg går med en ikke stram tights (klarer ikke gå med bukser nå - blir for trangt og alt blir verre med oppblåsheten). Slik oppblåshet har jeg kjent tidligere i høst, men da har det gått vekk etter et par dager - nå har jeg det slik på 5. dagen. Jeg har endometriose. Jeg har fått time på sykehus om 1 uke til. Bør jeg kontakte gynekolog eller sykehus for ny vurdering eller vente 1 uke til timen på sykehus....?? Andre som har erfaring med dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386105-oppbl%C3%A5st-i-magen-og-cyste-som-vokser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.