Gå til innhold

hiv hurtigtest

brukernavnet1365381549

Anbefalte innlegg

brukernavnet1365381549

Hei! Jeg var nylig i utlandet og gjorde noe dumt, hadde ubeskyttet sex. Jeg fikk testet meg dagen etter sammen med partneren min. Vi testet begge negativt. Dette var en hurtigtest, ca 15 min., og legen skal holde internasjonal standard tross at det er et fattig land. Legen ble anbefalt i guideboken min og virket ikke dårligere enn en norsk lege på meg. Jeg har ikke hatt ubeskyttet sex siste året, men har heller aldri testet meg før. Jeg føler meg beroliget ved at partneren min også testet negativt, men har lest at tester så kort tid etter samleie ikke nødvendigvis stemmer. Om jeg forstår riktig er det ingen fare her såfremt ikke partneren min ble smittet dagene/ukene før vi møttes. Legen regnet dette altså som garanti nok, og avkreftet derfor at jeg trengte å komme i gang med "post exposure prohylaxis". Regner nå selvsagt med at legen er til å stole på. Burde det likevel være noen grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386122-hiv-hurtigtest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...