Gå til innhold

Gal av kronisk hodepine

Anbefalte innlegg

fridab1365381550

Hei!

Jeg sliter utrolig mye med kronisk hodepine. Jeg har hatt det konstant i tre år nå, hver dag, for det meste hele tiden på døgnet. Den er der hele tiden, men det varierer hvor sterk den er. Det begynte etter et fall på betong på venstre side av hodet, som førte til knekt kjeve på venstre side, og kraftig hjernerystelse med hukommelsestap (ca et døgn). Jeg vet mange sliter med hodepine etterpå, men jeg er desperat, usikker på hvor lenge jeg holder ut på skolen når det er på det verste, jeg er jo tross alt bare 17 år!

Jeg har blitt undersøkt veldig mange ganger hos legen, de trodde først det var migrene, så jeg har prøvd flere migrenemedisiner uten hell. Har også vært hos muskelbaker, fysioterapeut, osteopat, nevrolog, vært i CT, MR og skal nok en gang i CT for å se på bihulene mine som tydeligvis er tette. Har også prøvd akupunktur uten hell. Prøvd diverse medisiner (blant annet neurontin i forskjellig dose uten hell, pluss mye bivirkninger). Har også prøvd vitaminer og mineraler (jern, magnesium osv). Har selvsagt også tatt blodprøver og målt blodtrykket også. Alt normalt. Bruker p-pillene cerazette, de skal være god mot hodepine (hodepinen hadde jeg før jeg begynte på dem). Ellers ingen andre medikamenter, kun allergitabletter. Tar lite paracet/ibux/voltaren, ingen gir god effekt.

Har også under behandling hos osteopat gått uker uten gluten, melk, brus og diverse, ingen effekt. Har også trent regelmessig i perioder uten hell.

Nå etter tre år er jeg utrolig sliten og lei, jeg får ikke gjort de tingene jeg vil på grunn av hodepinen. Får mye fravær fra skolen og humøret svinger. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Håper noen der ute har tips til meg om hva jeg kan prøve.

Hilsen Frida

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386150-gal-av-kronisk-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg. Jeg håper du fortsatt blir fulgt opp av legen/sykehuset.

Det eneste jeg kan komme på i tillegg til alt du har prøvd, er Botox. Det brukes mot noen typer hodepine. Vet ikke om det kan brukes i ditt tilfelle, men det er verdt å sjekke det ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...