Gjest Momo81 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hei! Jeg er en kvinne på 31 år. Har astma og allergi. Jeg har slitt lenge med kvalme, svimmelhet, hjertebank og tungpust. Ca. 5 år. Jeg har mye vondt i ledd og hovner opp i bena. I sommer svimte jeg av tre ganger på ferie i usa. Min lege tok blodprøver og fant ingenting galt, ikke cøliaki, tok mr av hodet, heller ikke noe galt. Legen sier det kan være psykisk, så han sendte meg på rehabiliteringssenter, jeg har ikke vært sykemeldt ellers, kun når jeg var på senteret i en måned, jeg jobber 120 %. På senteret mente en tysk lege at det var post traumatisk stressyndrom etter et dårlig forhold for 7 år siden, utbrenthet og somatisk lidelse. Jeg har vanskelig for å skjønne at dette er noe jeg gjør mot meg selv? Jeg tar bricanyl 10 til 20 ganger om dagen. Hjelper lite. Føles ikke helt som astma heller, mere tungpust uten piping. Ikke slimete, ikke hosting. Jeg er veldig sliten nå. Jeg kom tilbake fra senteret i oktober, min lege mente det ikke var noe vits i å starte med det behandlingsopplegget som den tyske legen ville jeg skulle igjennom, acceptance commitment therapy. Han sa det var lange ventelister på sånt, Jeg skulle heller vente til januar og se om jeg fortsatt var i ubalanse(?!?) men hvis livet mitt var i balanse til da så trengte jeg ikke komme. Den tyske legen mente jeg var dårlig utredet før jeg kom til ham. Han hadde kun mitt gamle kjæresteforhold å henge knaggene på. Min ellers fysiske form er bra, trener to dager i uka fast. Allikevel kan kroppen min forandre seg på et par dager med oppblåst ansikt, mage og bein. Får noen ganger "malearmer", hvor jeg nesten ikke klare børste håret for jeg har ikke krefter igjen og de verker. Kvalmen og tungpustheten er det verste. hadde vært lettere å håndtere smerter uten det.brystkassa mi er øm hele tiden og klør til tider. Hadde jeg ikke hatt jobb og to barn på 6 og 10 år, så hadde jeg ikke orket stå opp mer. Jeg er så sliten nå. Hva kan man gjøre? Jeg orker ikke dra til legen mer, jeg kommer meg jo ikke noe videre uansett. Det å skulle skifte lege har falt meg inn, for å få en annens synspunkt, men tanken på å måtte gå igjennom alt på nytt er avskrekkende. Orker ikke starte på nytt. Hilsen en mor og samboer som egentlig har alt men som ikke har helsa til å nyte det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386256-tungpustet-svimmel-hjertebank-kvalme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lifeis Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg synes dette kan minne om problemer relatert til stoffskiftet ditt. Be om å få tatt prøver av det (Tsh, FT4, FT3, TRAS og Anti-TPO). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386256-tungpustet-svimmel-hjertebank-kvalme/#findComment-3418656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg synes dette kan minne om problemer relatert til stoffskiftet ditt. Be om å få tatt prøver av det (Tsh, FT4, FT3, TRAS og Anti-TPO). Tusen takk for tipset:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386256-tungpustet-svimmel-hjertebank-kvalme/#findComment-3419143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.