Gjest isirkel Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Har nettopp hatt en missed abortion i uke 19, men fosteret døde i uke 14. Jeg er veldig lei meg ! Vi har tenkt å prøve igjen, og siden jeg klarer å bekymre meg for det meste her i verden, har jeg allerede begynt å bekymre meg for at jeg skal gå over tiden, siden jeg vet at risikoen for barnet øker når man er "overtidig" (i tillegg til at jeg naturligvis er veldig redd for en ny SA/MA.) Ettåringen vår ble født i uke 43. Fødselen kom i gang av seg selv til slutt, men den var lang med "maserier" i ca ett døgn. Kan jeg kreve at fødselen blir satt i gang ved termin neste gang ? Medfører det noen risiko for barnet ? Kan jeg kreve keisersnitt ? Jeg vil absolutt ikke ta noen unødig risiko dersom vi er så heldige og blir gravide igjen, og "klarer" å fullføre svangerskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38633-missed-abortion-i-uke-14-og-fremtidig-svangerskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Det var trist å høre at det nesten halv-gåtte svangerskapet ditt skulle ende slik. Håper du opplever god støtte av folk rundt deg, evt. også av helsepersonell. Når det gjelder dine bekymringer for en neste fødsel, vil jeg anbefale deg å legge det litt til siden foreløpig. Siden du gikk over tiden forrige gang, er det nok store sjangser for at du går litt over neste gang, men det byr vanligvis ikke på problemer. Imidlertid er det mest sansynlig at du kommer i gang av deg selv og at neste fødsel vi gå mye greier enn den forrige. Du kan sansynligvis ikke kreve at fødselen blir satt i gang ved termin, men opplever du at du har utviklet en form for fødselsangst, bør du ta det opp med din lege/jordor, så du kan få den oppfølgingen som du trenger. Keisersnitt blir enkelte ganger gitt på bakgrunn av at mor har fødselsangst, men først vil det bli anbefalt jevnlige samtaler med spesialjordmor eller annen spesialist før man bestemmer seg for et slikt drastisk tiltak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38633-missed-abortion-i-uke-14-og-fremtidig-svangerskap/#findComment-146345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.