Cask83 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hei. Jeg er en jente på 28 som har fått bekreftet at jeg er allergisk mot pollen og da spesielt gress men også det meste annet som burot osv. Litt allergi mot hund og katt. Dette har jeg hatt så lenge jeg kan huske. Jeg får ofte alvorlige utbrudd hvor i hovedsak kløe og nysing er verst men øyne blir også irriterte og kan klø. Jeg kan nyse så mange ganger i ett at jeg til slutt brekker meg pga at jeg ikke får trekt pusten. Problemet mitt er bare at i løpet av de siste årene har jeg ikke bare at disse plagene ved eksponering for disse allergiene. Jeg kan få et utbrudd midt vinters uten å kunne forklare hva det er. Jeg føler at jeg reagerer på støv nå og små partikler generelt som støv, hårspray shampo og parfymer eller sterke lukter som løk, chilli. Dette var veldig slitsomt tidligere men nå er det nesten uholdbart. Er det "bare" kryssallergier eller kan det være noe annet? Vil i såfall en kryssallergi forsvinne av seg selv hvis man tar vaksinen for f.eks gress pollen som jeg har en veldig kraftig reaksjon på? Vil medføye at når jeg nå reagerer på det jeg tror kan være parfymer/spray/støv så påvirkes øynene i større grad enn ved gress og også halsen blir sår. I tillegg blir jeg veldig sliten. Tusen takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386388-allergi-mot-hva/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.