Gjest Helenf Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hei, jeg er en kvinne på 40 år, har en kjæreste på samme alder. Jeg har ett barn fra tidligere forhold det samme har han. Vi har prøvd i 1 år å få barn sammen, har testet meg så jeg vet at jeg har eggløsning og normal hormoner i kroppen, han har testet spermkvalitet og fikk 36% ( stod noe om at 40% var normalt ) testen ble gjort 2 dager etr siste utløsning. Fikk beskjed om at vi kunne teste noen piller som gjør at man får flere egg ved eggløsning, mitt spm er om du har noen erfaringer vedr dette som bl.a. bivirkninger og er muligheten større/bedre? (husker jo ikke hva de pillene het) så er vi litt usikker på om svaret på kvaliteten på spermen er bra eller dårlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386436-er-det-forsent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Med hensyn til sædprøven, så er det ved normal prøve mer enn 20 mill sædceller per ml, og mer enn 50% bør ha normalt utseende og normal bevegelighet, så jeg vet ikke helt hva det med 40% refererer til. Problemet må nok i høy grad relateres til din alder. Selv om det er normal eggløsning og normale prøver, så vil fruktbarheten være sterkt redusert, men ikke umulig, det kan bare ta lengre tid. Sjansen per måned for å bli gravid i din alder er ca 5%, hvor sjansen ved 20 år er 30% per måned. Du tenker vel på pergotime for behandling? Jeg vil ikke uten videre anbefale det, da du med din alder allerede har øket risiko for at det løsner flere egg per syklus. Hvis dere virkelig vil satse, foreslår jeg at dere tar konrakt med et privat fertilitetssenter, for eksempel Aleris eller Volvat i Oslo for en grundig utredning og for råd om evt behandlingsforsøk. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386436-er-det-forsent/#findComment-3420809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.