Gå til innhold

Plager etter operasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Blindtarmoperert

Jeg ble operert for sprukket blindtarm i fjor. Etter det har jeg hatt noen plager. Hvis jeg føler at jeg må på toalettet, kan jeg ikke vente, jeg må gå med en gang, ellers kan jeg ikke kontrollere det. Det gjelder både urin og avføring. Jeg føler meg mer tørr i kroppen enn før, i nese og hals, og jeg svetter veldig lite.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386449-plager-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Ved sprukken blindtarm oppstår det gjerne en bukhinnebetennelse, som igjen kan føre til plager som mere magesmerter og knip. Hvis du har fått mye antibiotika i forbindelse med operasjon kan dette forstyrre den normale tarmbakteriefloraen og dette kan i sin tur påvirke avføringsmønsteret. Har du mere løs avføring enn tidligere, så kan dette medføre at du har mindre væske i kroppen, og føler deg tørrere enn før. Det kan være et poeng å forsøke tilskudd av melkesyrebakterierer for å normalisere tarmfloraen for å se om dette hjelper. Jeg har dessverre ingen forklaring på hvorfor du føler at du må skynde deg i forbindelse med vannlatingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...