Gå til innhold

dårlig samvittighet

Gjest så dum det går an å bli..

Anbefalte innlegg

Jeg for min del synes en ting som er verre enn utroskap, er å ikke få vite noe. Slik informasjon bør deles så raskt som mulig, og dere har ikke hatt et forhold basert på annet enn sex. Hvis han egentlig virkelig vil ha deg, så får han kanskje fingeren ut og skjønner at han ikke eier deg og må jobbe og investere i din gunst. Hvis han ikke ønsker et forhold, vil han enten mene det er greit at du gjør som du vil eller la deg gå. Uansett får han muligheten til å ta en informert avgjørelse. Og da får du skikkelig vite hvor du har ham. Hvis han fortsatt ønsker et forhold basert kun på sex, så vet du i hvert fall at du fortsatt kan være på utkikk etter drømmemannen samtidig som dere dekker felles behov i mellomtida.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

2

• Elis31

2

• skipohoi

2

• Mary Poppins

1

Mest aktive i denne tråden

Man kan jo ha et sex forhold. Og da er det kanskje greit å avtale at man har det så lenge man ikke tuller rundt med andre. Både med tanke på kjønnssykdommer og annet.

Dette er jo basic kunnskap innenfor singelverden Togli ;)

Med tanke på kjønnssykdommer er jeg enig ;)

Joda, ser den - men å lage en avtale virker litt teit... da er det nok bedre med åpenhet omkring hvorvidt man har ubeskytta sex med andre samtidig som man holder på med den faste ;)

Man kan jo ha et sex forhold. Og da er det kanskje greit å avtale at man har det så lenge man ikke tuller rundt med andre. Både med tanke på kjønnssykdommer og annet.

Dette er jo basic kunnskap innenfor singelverden Togli ;)

Jeg er også overasket over at folk stusser veldig over avtalen. Det er ikke uvanlig å ha en exclusive fucking good friends-avtale om man er singel. Flere av mine nysingle venninner har hatt slike forhold i perioder av livet der de hverken vil inn i nytt forhold eller pule tilfeldig rundt.

Joda, ser den - men å lage en avtale virker litt teit... da er det nok bedre med åpenhet omkring hvorvidt man har ubeskytta sex med andre samtidig som man holder på med den faste ;)

Av og til kan man ha lyst på sex uten å ha lyst på evt såre følelser og brutte forventninger ;-)

''men å lage en avtale virker litt teit... da er det nok bedre med åpenhet omkring hvorvidt man har ubeskytta sex med andre samtidig som man holder på med den faste ;)''

Det er noen som ønsker å være tro mot hverandre som sexpartnere. At det er greit så lenge det bare er de to som har sex med hverandre. Synes det er bra jeg.

Ikke si noe.

Hvis min kjære hadde vært utro, vil jeg helst slippe å få vite det.

Jeg har ingen tro på at alt skal fortelles.

Og hvis min kjære hadde gjort noe slikt og jeg fikk vite det, ville det ha ødelagt for mye mellom oss.

Jeg håper han aldri kommer til å være utro, men skjer det får han bære den byrden alene, og ikke prøve å lette sin samvittighet over på meg.

Det hadde gjort meg enda mer sint og såret.

Jeg har hørt mange si at hvis partneren var utro, vil de helst få vite det. Og de blir sint på venner som ikke forteller osv.

Jeg synes ikke noen andre har noe med slike ting å gjøre, og jeg tror verden hadde vært en bedre plass om folk var mer opptatt av sitt egen enn andre sitt.

Utroskap er noe dritt, og jeg håper det ikke skjer med meg.

Slike ting kommer alltid ut, før eller senere. Da vil jeg heller få vite det med en gang og få muligheten til å selv velge hva jeg gjør med det enn å få vite at vi har levd på en løgn i mange år. Da føler man seg passe dust.

Annonse

Gjest Elextra

Såpass tidlig i et "forhold" synes jeg du bør si det til ham. Om forholdet virkelig er så overflatisk som dere pretenderer vil han sikkert tilgi deg kjapt og fortsette som før.

Er dere derimot i ferd med å innlede et mer alvorlig forhold blir ting straks mer komplisert. Han legger mer i "utroskapen" og du bærer på et ansvar ved eventuelt ikke å fortelle. I så fall synes jeg du godt kan bære dette ansvaret alene, i stedet for å lempe ansvaret over på ham.

Av og til kan man ha lyst på sex uten å ha lyst på evt såre følelser og brutte forventninger ;-)

Selvsagt ;)

Men om jeg hadde en elsker ikke kunne blitt annet enn en elsker (av ulike grunner), så hadde det virka teit om vi laga en avtale om å ikke ha sex med andre...jeg ville derimot gjerne visst om det dersom han lå med andre samtidig (med tanke på evt kjønnsykdommer osv)

''men å lage en avtale virker litt teit... da er det nok bedre med åpenhet omkring hvorvidt man har ubeskytta sex med andre samtidig som man holder på med den faste ;)''

Det er noen som ønsker å være tro mot hverandre som sexpartnere. At det er greit så lenge det bare er de to som har sex med hverandre. Synes det er bra jeg.

Men hva er poenget? Hvorfor kan man ikke da bare bli kjærester? Se ellers mitt svar til Kayia :)

Selvsagt ;)

Men om jeg hadde en elsker ikke kunne blitt annet enn en elsker (av ulike grunner), så hadde det virka teit om vi laga en avtale om å ikke ha sex med andre...jeg ville derimot gjerne visst om det dersom han lå med andre samtidig (med tanke på evt kjønnsykdommer osv)

''så hadde det virka teit om vi laga en avtale om å ikke ha sex med andre...jeg ville derimot gjerne visst om det dersom han lå med andre samtidig (med tanke på evt kjønnsykdommer osv)'' De jeg refererte til har hatt en gjensidig exclusive-avtale nettopp fordi de ikke har ønsket at den andre skal ligge rundt parallelt. Begge har visst at en av dem en dag vi si at "du, nå tror jeg ikke vi skal ... fordi..." uten at det har skapt drama :)

''så hadde det virka teit om vi laga en avtale om å ikke ha sex med andre...jeg ville derimot gjerne visst om det dersom han lå med andre samtidig (med tanke på evt kjønnsykdommer osv)'' De jeg refererte til har hatt en gjensidig exclusive-avtale nettopp fordi de ikke har ønsket at den andre skal ligge rundt parallelt. Begge har visst at en av dem en dag vi si at "du, nå tror jeg ikke vi skal ... fordi..." uten at det har skapt drama :)

Skjønner jo at folk er forskjellige og har ulike erfaringer, så jeg får bare innfinne meg med at jeg ikke helt skjønner slike avtaler :P

Takk igjen, det hjalp litt å høre det fra en annen, for jeg føler det som om jeg er personlig ansvarlig for hele verdens tragedier akkurat nå. Jeg vet at mange ikke hadde brydd seg så mye, og vi er ikke et par, og kommer ikke til å bli det, likevel så plager det meg. Men så er jeg av typen som går forbi en 200-lapp på gaten fordi den er jo ikke min, eller bruker 1,5 time på å reise tilbake til en butikk fordi jeg fikk igjen en femtilapp for mye. .

Så, det bryter mye med moralen og hva slags person jeg egentlig vil være. Men nå har jeg kanskje plaget meg selv nok, det viktigste er at jeg føler det var veldig galt, og at jeg aldri aldri skal gjøre noe sånt igjen! Nå skrev jeg mye her, og du spurte strengt tatt ikke om noe, men det hjalp litt å skrive det ned. Så takk takk mrxx, for at du gadd å ta deg to min til å svare. :)

Hei,

Å ikke stikke av med en 200 lapp som ikke er din styres av "fornuften". Begjær styres av hormoner, kvinnelige hormoner.

Dette er ingenting å ha dårlig samvittighet for, men har du det, så gjør du det vel neppe igjen.

Kjønnsykdommer er vel uproblematisk om en bruker kondom, kyssing og munnsex er vel liten "risiko" for smitte.

På meg virker denne avtalen "tullete", siden den likevel bare "avler" dårlig samvittighet. Det nytter bare ikke å "jobbe mot naturen" over lang tid. Ja, kjønnsdriftene er fortsatt dyriske, og ingenting å skjemmes over. Bare vær glad du er en kåt og lystig kvinne! :-)

Lykke til!

Såpass tidlig i et "forhold" synes jeg du bør si det til ham. Om forholdet virkelig er så overflatisk som dere pretenderer vil han sikkert tilgi deg kjapt og fortsette som før.

Er dere derimot i ferd med å innlede et mer alvorlig forhold blir ting straks mer komplisert. Han legger mer i "utroskapen" og du bærer på et ansvar ved eventuelt ikke å fortelle. I så fall synes jeg du godt kan bære dette ansvaret alene, i stedet for å lempe ansvaret over på ham.

Takk for et svar fra den siden også. Vi er ikke i ferd med å innlede et forhold, men en avtale er en avtale uansett om andre syns den avtalen er teit eller rar. Og jeg er veldig i tvil. Jeg det veldig godt at han blir såret og lei seg hvis jeg sier det, for han er veldig opptatt av at vi bare har sex med hverandre, selv om ingen av oss er klar for et forhold. Men samtidig angrer jeg meg i hjel, og lurer på om det er best for han å ikke vite eller ikke. Jeg får tenke på det litt til..

Annonse

Dere er ikke sammen, ser ut som dere ikke kommer til å bli det heller. Fordi han ikke vil..?

Og da synes jeg retten og sletten at du kan gjøre som du vil. Hvordan vet du foresten at han ikke bare har sagt det til deg, og selv har seg der det passer? (Kjekt å ha en fast stasjon som sitter der og håper på mer ...)

Det er ikke fordi han ikke vil ha et forhold vi ikke er kjærester. Begge er glad i hverandre, det bare "passer" litt dårlig med et forhold nå. Det er mer jeg som holder igjen enn han. Derfor har jeg ekstra mye dårlig samvittighet.

Du har lært av episoden. Hele innlegget oser av det.

Men vil du vil lette ditt hjerte for å føle deg bedre? Hva gjør du da med han?

Mitt råd er at du bærer din byrde selv. Det skylder du han. Du har lært. Dette var engangsforteelse.

Poenget er at jeg ikke vil lette mitt hjerte for å føle meg bedre selv. Jeg hadde derimot følt meg enda dårligere om jeg fortalte. For da vet jeg at han hadde blitt lei seg. Så det blir å holde det for meg selv av egoistiske grunner, som kanskje er enda verre, sånn moralsk sett..

''Vi har en avtale om at vi ikke skal ha sex med andre, selv om vi ikke er kjærester.''

Hvorfor i all verden har dere inngått en slik avtale??? Om dere ikke er kjærester har dere vel heller ingen forpliktelser overfor hverandre når det gjelder hvem dere har sex med.

Jeg ser at både du og flere syns avtalen ser rar ut, he he, men det er nå sånn:) Vi er glad i hverandre, og det er ikke fullstendig overflatisk, men ingen vil ha et seriøst forhold med alt det medfører akkurat nå. Så avtalen ble (på hans initiativ) at vi har bare sex med hverandre. Og hvis vi skulle bestemme oss for å ha sex med noen andre, så avslutter vi "vårt" opplegg først. Og jeg var jo da dum nok til å ta det i en litt annen rekkefølge. Sex med en annen først, og SÅ vurdere om jeg burde si fra/avslutte. Æsj, jeg føler meg så slem. For han blir såret både om jeg avslutter, og om jeg forteller. Så da sliter jeg litt med hva som er best.

Hei!

Man må vel finne ut hvem sitt hjertet man tilfredsstiller med en sånn tilståelse, den som ikke vet eller sitt eget.

Selv har jeg gjort en ting som såret min mann dypt, jeg har aldri fått sagt unnskyld og hvor lei meg jeg er for det, for etter et år ca etter at det skjedde, gikk det opp for meg hvor dårlig det var og at jeg burde sagt unnskyld.

Da jeg spurte min psykiater som kjenner saken svarte hun "du skal bare be om unnskyldning om du mener det", jeg ble litt usikker på svaret hennes for selvsagt mener jeg det, men så har jeg kommet til at det unnskyld vil bli fordi jeg føler behov for det. Jeg er så redd det vil påføre min mann mer sorg fordi jeg rører ved noe vontd, så av kjærlighet til han, har jeg til nå latt være.

Jeg har behovet, men smerten over ikke å få si unnskyld bærer jeg istedet for å fri meg selv, og såre han igjen. Da jeg sa dette til min psykiater sa hun noe om at det var et voksent valg, at det også var å forstå, at kanskje tiden ville gi anledningen. det siste vet jeg ikke, jeg liker å be om unnskyld når jeg gjør noe galt, skulle gjerne sagt unnskyld, men jeg har altså stilt meg selv spørsmålet "for hvem sin skyld er det unnskyld", til nå har svaret vært "for min egen skyld" derfor har jeg latt være.

Viktigere er erkjennelsen av at man har gjort noe galt, og valget om å ikke gjøre noe slikt igjen.

Skjønner jo at folk er forskjellige og har ulike erfaringer, så jeg får bare innfinne meg med at jeg ikke helt skjønner slike avtaler :P

Det er så mange år siden noe sånt var aktuelt for meg, men botsett fra at jeg har lurt på om en slik avtale forhindrer mine single venninner i å treffe noen de liker mer enn som sengepartner har egentlig vært min eneste innvending ;-)

Det er så mange år siden noe sånt var aktuelt for meg, men botsett fra at jeg har lurt på om en slik avtale forhindrer mine single venninner i å treffe noen de liker mer enn som sengepartner har egentlig vært min eneste innvending ;-)

Det er akkurat dette jeg ser på som et problem ;) Dessuten lurer jeg på hvordan man reagerer når elskeren kommer og sier "Vi kan dessverre ikke ha mer sex..jeg vil heller pule en annen..." :P

Det er akkurat dette jeg ser på som et problem ;) Dessuten lurer jeg på hvordan man reagerer når elskeren kommer og sier "Vi kan dessverre ikke ha mer sex..jeg vil heller pule en annen..." :P

Hei,

Da tenker man vel: Jaja, shit happens, og fortsetter som før.

Altså at den ene eller begge har flere elskere.

Funker nok for noen, men ikke for alle...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...