Gjest hans olav høie Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Heisan! November 2011 ble jeg helt plutselig rammet av et kjempehovent kne! Det føltes først som en kvise ! Keg klødde litt på det og tenkte ikke mer over det! Da kvelden kom var hele foten fra kne og opp til og med låret kjempehovent! I løpet av natten besvimte jeg av smertene og valgte å dra til legevakten om morningen! De sendte mg rett til sykehus! Der ble det konstatert bursitt el betennelse i kneet! De sa at det ikke var faglig og at jeg bare måtte gå på jobb! Min fastlege ønsket at jeg skulle komme innom for at han skulle sjekke kneet mitt. Han valgte mot min vilje å sykemelde meg en hel måned! Fikk beskj om å holde mg totalt i ro! Foten forsatte å hovne opp i tider og utider! Jeg spiste opp 2 pencilinkurere men ingenting hjalp. Jeg ble bare mer og mer frustrert og legen sendte mg videre til mr- undersøkelse! De fant ingenting unormalt men kunne se veskedannelse inne i kneet! Da jeg gjen tok kontakt med fastlegen og hevelsen ikke ville gje seg ville han at jeg skulle få kortisonsprøyte! Jeg tenkte lenge over dette men valgte å si ja! Da jeg kom for å ta sprøyten var min fastlege syk og derfor var det en annen lege som skulle sette sprøyta. Når han såg på kneet ville han helst ikke at jeg skulle ta den. Han mente det ikke var hensiktsmessig da han mente bursitten ville gå over av sg selv! Han frisktmeldte meg å nå har jeg jobbet hver dag siden ! Jeg har i mellomtiden ikke blitt god i det hele tatt og jeg kan ikke gå turer eller sykle som jeg elsker. Har tatt kontakt med fastlegen men han sier det ikke er vits i å sende meg til knespesialist så lenge ingenting viser på mr- undersøkelsen! Jeg føler meg som en dust og hypokonder! Jeg har nå jobbet i nesten 17 år og aldri før vert sykemeldt og når jeg først tar komtakt med lege så føler jeg meg som en sutrete idiot! I det siste har foten bare blitt verre og verre! Kne og lår er hovent . I tillegg er jeg kjempenumnen bak i leggen! Kneet føles kjempevarmt og et par ganger føles det som om foten ikke klarer å bære meg og st det skal kollapse! Legen sier bare at jeg må ta paracet/ibuks men for meg er det uaktuelt!! Jeg hørte om en som hadde samme smerter og som endte opp med blodpropp ig sykebil!! Går det an å ha slike symptomer over lang tid? Hva skal jeg i det hele tatt gjøre? Jeg er ganske bekymret!!! Hverdagen er vanskelig da jeg går på jobb med store smerter og bekymringer. Dette går selfølgelig ut over kone og barn da jeg blir midre opplagt og delvis deprimert når jeg ikke får verken gå eller trene. Hjelp meg!!– Nissefar77 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386523-kneeller-hele-foten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg synes dette høres ut som en svært plagsom tilstand og mere dramatisk og langvarig enn en slimposebetennelse eller bursitt pleier å være. Det kan være lurt å be om en henvisning til spesialist for undersøkelse og eventuelt tappe ut væsken i kneet for å få denne undersøkt. Det kan noen gangen bidra til å få en sikker diagnose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386523-kneeller-hele-foten/#findComment-3424860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.