Gå til innhold

Magesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest varmeflaske

Noen som vet hva dette kan være? Har nå i to dager hatt en ganske skarp smerte i mellomgulvet under venstre ribbein. Den blir ikke borte selv om den i perioder kan være mer dempet, som en verking, mens den andre ganger kan være såpass skarp at jeg må stoppe opp i det jeg driver med. Da dempes det noe om jeg presser hånden inn under ribbeina der smerten sitter. Det letter litt når jeg har spist men kommer raskt tilbake. Drikker mye vann(ikke noe kaffe) og spiser sunt og fettfattig, med nok fiber og lite sukker/karbohydrater. Har fra før ganske treig mage og har tenkt på luftplager, men har ikke oppblåst mage og har avføring som vanlig. Føler meg heller ikke stinn, derfor tror jeg egentlig ikke det er luft/forstoppelse. Kan det være syrerelatert? Har ikke hatt noe halsbrann, da... Smerten er mer merkbar når jeg sitter enn når jeg ligger, er minst merkbar når jeg ligger på venstre side. Har jobbet som vanlig i dag men merker at det tærer på å ha vondt omtrent hele tiden. Spiser ikke smertestillende. Hvor lenge skal jeg se dette an før jeg evt. ber om legetime? Må innrømme at jeg har tenkt litt på magesår når smerten sitter på akkurat samme plass i to dager...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386555-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gitt denne type smerte litt tid til å gå over før jeg oppsøkte lege. Jeg synes jeg ofte har smerter ett eller annet sted i magen uten at jeg finner noen spesiell forklaring på det og det går over. Jeg forstår godt at du blir urolig av dette, men det er mest trolig noe forbigående. Jeg ville prøvd med Silicea (fås på helsekost). Fungerer godt på ulike mage/tarmproblemer. Men kan dette være noe muskulært eller er du sikker på at det er relatert til mage?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386555-magesmerter/#findComment-3422132
Del på andre sider

Jeg har innimellom en skarp smerte i magesekkområdet og etter å ha forhørt meg på nettet, lest mye og snakket med legen min kom jeg frem til at jeg har for lite magesyre (legen mente riktignok at det var snakk om for mye, men...). Det kjennes som om noen klyper meg kraftig på innsiden rett og slett og merkes best når jeg sitter i godstolen, spesielt i en bestemt stol.

Men når jeg tar en slant eplecidereddik i 1/3 glass vann hver morgen er smertene borte. :o) Brukte det en stund, var helt smertefri og selvfølgelig skled det ut, men etter noen uker uten eplecidereddik kom smertene kraftig tilbake. Begynte på eddik igjen og smertene forsvant med en gang! Det smaker ikke godt, men nå begynner jeg å venne meg til smaken. Verdt et forsøk i alle fall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386555-magesmerter/#findComment-3422134
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...