Gå til innhold

Øvelse gjør mester? - Jagland og engelsk

Anbefalte innlegg

Gjest mannen sin

Jagland har snakket engelsk i en årrekke. Har han blitt noe bedre?. Mannen snakker jo dårligere engelsk enn det jeg gjorde på barneskolen. Nesten så jeg blir flau over å høre på han som nordmann. Merkelig at han har den jobben. Og ikke minst at han får beholde den.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• laban

4

• EnolaGay

4

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

''Jagland har snakket engelsk i en årrekke. Har han blitt noe bedre?. Mannen snakker jo dårligere engelsk enn det jeg gjorde på barneskolen. Nesten så jeg blir flau over å høre på han som nordmann. Merkelig at han har den jobben. Og ikke minst at han får beholde den. – mannen sin

''

La du merke til at Merkel snakket tysk, osv.?

Joda, Jaglands uttale er "interessant", men det er kanskje bedre å fokusere på innholdet i talen?

Jada, jeg vet det er enklere å ta mannen enn ballen.

Han har en noe ubehjelpelig uttale, men sikkert langt bedre setningsbygning og ordforråd enn du hadde på barneskolen.

Trøsten får være når man hører engelsken til ledere i en del andre land.

mvh

Setningsoppbyggingen i gårsdagens tale var omtrent like ubehjelpelig som uttalen hans. Det var så intenst tydelig at det var en nordmann som hadde skrevet den.

Men jeg er enig i at fyren antagelig har et godt ordforråd. Skulle bare mangle.

Setningsoppbyggingen i gårsdagens tale var omtrent like ubehjelpelig som uttalen hans. Det var så intenst tydelig at det var en nordmann som hadde skrevet den.

Men jeg er enig i at fyren antagelig har et godt ordforråd. Skulle bare mangle.

Myyyyy HAAAARD is YOUUUUURrrrrrrs....*gauler*

Han og Thor Heyerdahl. Og han med "we have pigs in our dekks!"

God gammel norsk tradisjon er å snakke engelish som folka i the julekalender. :0) Sjarmig synes jeg.

Annonse

Myyyyy HAAAARD is YOUUUUURrrrrrrs....*gauler*

Han og Thor Heyerdahl. Og han med "we have pigs in our dekks!"

God gammel norsk tradisjon er å snakke engelish som folka i the julekalender. :0) Sjarmig synes jeg.

Han med "piggs in your dekks" var Odd Grythe. Det var riktignok et spørsmål han stilte spontant, ikke et planlagt intervju. (Ikke at det unnskylder alt...)

Han med "piggs in your dekks" var Odd Grythe. Det var riktignok et spørsmål han stilte spontant, ikke et planlagt intervju. (Ikke at det unnskylder alt...)

Den minner jo om den norske kommentatoren som intervjuet Bodie Miller på verdensdekkende TV etter slalomseier på Lillehammer(?):

"Did you feel very pig today?"

Den minner jo om den norske kommentatoren som intervjuet Bodie Miller på verdensdekkende TV etter slalomseier på Lillehammer(?):

Og når vi er inne på biler må Petter Solbergs uforglemmelige forklaring på hva som egentlig er farlig mht bilkjøring & høy fart nevnes:

"It's not the fart that kills yoy, it's the smell"

Og når vi er inne på biler må Petter Solbergs uforglemmelige forklaring på hva som egentlig er farlig mht bilkjøring & høy fart nevnes:

''"It's not the fart that kills yoy, it's the smell"''

LOL

Det må være en vandrehistorie.. *stirrer med lattertårer*

Gjest heller ikke god i engelsk, men.....

Det må være en vandrehistorie.. *stirrer med lattertårer*

Nope, det er ikke noe vandrerhistorie, har sjøl hørt han sa dette.

It's not only only, var også noe han ofte gjentok

Annonse

Nope, det er ikke noe vandrerhistorie, har sjøl hørt han sa dette.

It's not only only, var også noe han ofte gjentok

''It's not only only'' Haha, den har jeg ikke sett, men jeg har også blitt vist m a n g e av jr. Fantastisk artig den mannen, også er det noe med at han er så blid! :D

Jeg er veldig lite imponert over språket til sportskommentatorer, enten de snakker morsmålet sitt eller ikke.

De fleste av mine lørdagsfrokoster har følge av Hole in one-spalten i lørdagsaftenposten. Den er veldig bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...