Gå til innhold

Medisinbruk

Anbefalte innlegg

Gjest Anette Moen

Hei , dette er et spørsmål på vegne av en dame som jeg er Støttekontakt for . Hun er 70 år , har hatt noen vanskelige år etter et samlivsbrudd med psykisk og fysisk overgrep fra sin mann. Hun var innlagt på Lier sykehus for tre år siden og har utenom sin psykiske problemer , diabetes . Hennes datter forteller meg også om en betennelse i kroppen som hun har . Men bekymringen vår er hva alle medisinene gjør med henne og fordøyelsen . Vi ønsker derfor en 2. opinion . Hennes fastlege sier hun må 'stå på ' alle de med. hun pr.idag tar. Jeg skriver nå opp hva hun står på : Kveld Glimeperid 2 mg x1 , glimeperid 4 mg x1. ,Quetiapin ori 25 mgx2 , Simvastatin pfizer 20 ml. Morgen Actos 15 mg x1 , Actos 30 mgx1 ., Adalat oros 20 mg , Junvia 100 mg x 1 ,Levaxin 50 mg x 1 ( mcg )? Quetiapin ori 25 mgx1. Hun får også dose B vitamin ( husker ikke hvilke tall på type B vitamin. ) intramuskulært med noen ukers mellomrom . Brukeren som inntar alle disse medisiner er dessuten veldig inaktiv . Kan noe skjæres ned på tror du ? Mvh . Anette Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386580-medisinbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Damen du spør om virker å ha flere kroniske lidelser og det er derfor vanskelig for meg å kommentere om alle disse medisinene er nødvendige uten å ha tilgang til hennes blodprøver og blodtrykksmålinger. Ut fra hennes foreskrevne medisiner høres det ut om hun også har problemer med blodtrykket og stoffskiftet i tillegg til en psykisk lidelse og diabetes. Mitt råd vil i første omgang være å være nøye med kosten og holde seg i fysisk aktivitet som er reseptfrie råd og som gjøre at man kanskje kan redusere behovet for medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386580-medisinbruk/#findComment-3424863
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...