Gå til innhold

Mulig infeksjon

Anbefalte innlegg

Mann som er 66

Hadde samleie for en uke siden med kondom. Fikk straks en følelse i penishode som ømhet, kiling og sår forhud (ytterst) Har ikke fått noe utflod, men penishode kjennes noe klamt. Det er ikke symptomer på sviing ved vannlating. Hva kan dette være? Trenger jeg å kontakte lege? Hvordan skal jeg behandle dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386599-mulig-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

For det første, er det svært lite sannsynlig at du fikk påført deg infeksjon ved samleie med kondom. Forutsatt at kondomen var uskadet og hel. For det neste, infeksjoner som en får overført, enten ved samleie eller på andre måter, trenger tid til å utvikle seg. Både bakterier, virus og sopp skal vokse før de forårsaker symptomer. Derfor kan jeg ikke tenke meg at symptomene du følte umiddelbart etter samleie skyldes infeksjon. Du kan ha vært for intens, kanskje din partner for tørr, slik at du ble iritert. Men ikke infeksjon. Du skriver ikke noe om utviklingen senere. Hvis du ikke har noen plager og ikke ser noen forandringer bør du glemme det hele. Hvis det er kommet tegn på betennelse (smerter, varme, rødlig forandring, utflod, kløe, bør du søke lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386599-mulig-infeksjon/#findComment-3422472
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...