Gjest hilsen fra jente 27 Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Hei! Håper du har tid til å svare meg! Jeg hadde en fylling som ble knekt/sprengt for noen mnd. siden... Pga. tannlegeskrekk, dårlig råd og masse unnskyldninger ble det ikke til at jeg gikk til tannlegen på en stund. (Dvs. kanskje 2-3 mnd). Hadde ikke smerter eller noe særlig ubehag. Omsider ble det ganske ømt og isete, og jeg gikk (faktisk!) til tannlegen. Her jeg bor er det en tannlege (monopol) og ellers er det ca. 1 time til neste... Han mente den burde rotfylles, tok ut nerven, satte i medisin og sa jeg skulle komme tilbake om en mnd. Kom tilbake etter en mnd. men han mente tanna ikke var klar enda. Satte i ny midlertidig fylling og jeg skulle komme tilbake om 1 1/2 mnd. Hadde et par dager med øm tann, men ellers ikke noe ubehag. Kom tilbake etter ytterligere 1 1/2 mnd. Men det var ikke tørt, sa han. Satte i ENDA en midlertidig og sa at jeg skulle komme tilbake om 2 mnd. Altså i januar..... Jeg har rotfylt før, men gikk da ikke med midlertidig fylling mer enn 2-3 uker. Spurte tannlegen om hvor mye dette ville komme på, men det kunne han ikke si, så lenge han ikke visste hvor mange ganger jeg måtte tilbake... Er det ikke mulig å gi EN pris for rotfylling?? (Fikk alltid et prisoverslag før behandling hos min tannlege der jeg bodde før) Er redd tannlegen her utnytter sitt monopol og tyner pasientene litt mer enn nødvendig. Han er visst kjent for å bruke mye midlertidige fyllinger.. Blir så usikker, dere tannleger har jo så mye "makt", og kan jo omtrent si hva som helst og vi sier "ja og ha", fordi vi ikke vet bedre... *s* Men kan virkelig en rotfylling trekke ut opp mot et 1/2 år?? Og hvor mye er "vanlig" eller "gjennomsnittlig cirkapris" for en rotfylling? (Fikk "krangla" meg til å få et prisoverslag som kom på ca 3200,- HVIS alt gikk bra, som han sa....) (Men så var det det med makta da.....) Huff, dette ble innmari langt!! Men jeg håper du kan svare meg! På forhånd tusen takk!! Klem og 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38660-hvor-lang-tid-tar-en-rotfylling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Det kan av og til være behov for å langtidsbehandle når vi rotfyller tenner. Når det er sagt vil jeg nok legge til at jeg synes dette trenger unødig i langdrag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38660-hvor-lang-tid-tar-en-rotfylling/#findComment-146191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.