Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når bør babyen ha lagt seg rett veg med hodet ned i andre svangerskap?

Er nå i uke 30, og det er fremdeles ben og armer i alle retninger. Virker som om han/ hun ligger mest på tverre.

Første svangerskap lå babyen rett veg i uke 28 og snudde seg ikke etter det (så vidt jeg vet). Fra uke 34- 35 var hodet festet. Fødte i uke 39 + 2.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38671-svangerskap-nr-2-n%C3%A5r-snur-babyen-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nå i uke 37+1 og babyen ligger med setet ned. Jeg har fått beskjed om at jeg må belage meg på setefødsel denne gangen, men på den annen side så har en fødselslege vurdert situasjonen i forrige uke og hun mente da at det var nok fostervann ennå til at han kan snu seg. Så vi får se...

Men jeg synes ikke du skal stresse med dette ennå, det er ennå så pass plass i livmoren at barnet ditt kan snu seg mange ganger før h-n til slutt bestemmer seg.

Lykke til!

Trine Endsjø, jordmor

Når du er flergangsfødende kan du regne med at barnet legger seg i det leie som det kommer til å ha fram til termin, en eller annen gang før uke 36. Det er sjelden barnet endrer leie etter det. Hos førstegangsfødende skjer dette gjerne før uke 34. Hvis ditt barn nå ligger i tverrleie, så har det foreløpig ingen betydning. Den har ennå god anledning til å snu seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...