Gå til innhold

Brunlig utflod uke 12+5

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har idag hatt endel brunlig gjennomsiktig utflod. Er 12+5 uker på vei og har hatt to tidlige innvendig ultralyd undersøkelser i uke 7 og i uke 12. Den siste var for en uke siden, og da så alt fint ut med hjertelyd og det hele. For tre dager siden falt jeg i trappen. Det var ikke så dramatisk, falt bare de siste to-tre trinnene, men slo meg ganske hardt på skinka. Blir veldig nervøs av den brunlig utfloden. Det virker som om noe gammelt blod har blandet seg med vanlig utflod. Jeg har hatt endel gulhvit utflod gjennom svangerskapet. Kan blødningen ha kommet etter ultralyd eller fall, alternativt samleie? Det er vel veldig uvanlig å miste når alt ser bra ut i uke 12?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386778-brunlig-utflod-uke-125/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Som du bemerker, det er veldig uvanlig å abortere når det har vært påvist hjertelyd i uke 12. Jeg tror at risiko for abort etter nevnte fall er usannsynlig liten, Bløding kan oppstå ved berøring av livmorhalsen, f.eks, ved samleie. Jeg tror ikke at du får blødning en uke etter innvendig ultralyd. Uansett er det ikke så mye å gjøre annet enn å se det an. Søk lege hvis det fortsetter. Lykke til med det videre svangerskapet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...