Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har du noen gang hatt "gnisten" for ham der? Jeg tror det er det du bør vurdere.. Hvis den egentlig aldri har vært der, så er det nok vanskelig å få den.. Men har du følt sterkt for ham en gang, så tror jeg du kan hente fram igjen den følelsen..

''Har du noen gang hatt "gnisten" for ham der? ''

Gnist og enorm forelskelse har jeg kjent en gang. Og det forholdet ble avsluttet pga vold (mot meg).

Nåværende mann har jeg aldri vært forelsket i på samme måte som jeg var i forhold til min eks. Likevel, min mann vil jeg helst fortsette være i lag med. Vi har bygd felles plattform som vi står på sammen. Mye galt med han og meg også- men jeg vil helst fokusere på det positive, og dyrke frem det.

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dryss

11

• PieLill

6

• Colette

3

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Takk for svar begge to.. Jeg skal love deg, Sangsol at jeg IKKE tar lett på dette. Konsekvensanalyser går igjennom hodet kontinuerlig. Jeg har til og med sagt til mannen min at jeg kan "ofre" meg, for at vi skal ha en samlet familie, men selvfølgelig uten at jeg kan love han den store kjærligheten. Men til gjengjeld respekt, og vennskap. Han er ikke veldig glad i den tanken, og mener at han også fortjener bedre.

Det er jeg også enig i, men da er vi tilbake til hva som er best for ungene. Har de egentlig godt av å se mamma og pappa i et fornuftsekteskap, uten følelser? Uten klemming ,kyssing, og uten lidenskap?

Vanskelig å vite hva som er rett, både for oss voksne og for barna...

Er ikke så sikker på at barna lider under å ikke se lidenskap mellom foreldrene. Tvert om faktisk, i enkelte aldre.. ;-)

Er ikke så sikker på at barna lider under å ikke se lidenskap mellom foreldrene. Tvert om faktisk, i enkelte aldre.. ;-)

Det var mye politisk korrekthet i denne tråden. Jeg er overrasket over at så mange mener at man nesten skal være sammen for barnas skyld.

Jeg tror man kan ha lystproblemer som kan løses. Men jeg synes at man bør elske hverandre. Jeg hadde ikke villet vært i et forhold til min mann om han sa at han ikke elsket meg, men bare følte vennskap. Da hadde jeg gått både for hans og min skyld. Så om jeg var trådstarter at jeg forsøkt et siste forsøk se om det er lystproblem eller rett og slett at følelsene er over. Da hadde jeg unt meg et nytt liv med en ny partener, men selvfølgelig fortsatt å være en god mor. Man lever bare en gang.

Det var mye politisk korrekthet i denne tråden. Jeg er overrasket over at så mange mener at man nesten skal være sammen for barnas skyld.

Jeg tror man kan ha lystproblemer som kan løses. Men jeg synes at man bør elske hverandre. Jeg hadde ikke villet vært i et forhold til min mann om han sa at han ikke elsket meg, men bare følte vennskap. Da hadde jeg gått både for hans og min skyld. Så om jeg var trådstarter at jeg forsøkt et siste forsøk se om det er lystproblem eller rett og slett at følelsene er over. Da hadde jeg unt meg et nytt liv med en ny partener, men selvfølgelig fortsatt å være en god mor. Man lever bare en gang.

Politisk korrekthet?

Enhver får følge sin egen samvittighet og gjøre sine valg. Det handler ikke om "politisk korrekthet".

Elske? Hva er det? Evigvarende stormende forelskelse er det naivt å tro på. Tror man kan ivareta dype følelser med å dyrke dem.

''Har du noen gang hatt "gnisten" for ham der? ''

Gnist og enorm forelskelse har jeg kjent en gang. Og det forholdet ble avsluttet pga vold (mot meg).

Nåværende mann har jeg aldri vært forelsket i på samme måte som jeg var i forhold til min eks. Likevel, min mann vil jeg helst fortsette være i lag med. Vi har bygd felles plattform som vi står på sammen. Mye galt med han og meg også- men jeg vil helst fokusere på det positive, og dyrke frem det.

Det er kjempeviktig at man prøver slik du gjør det, og fokuserer på det positive :)

Når det imidlertid ikke er mer positivitet å hente, og man føler man ikke lenger lever selv, så bør man gå - både for sin egen og barnas skyld.

Annonse

Politisk korrekthet?

Enhver får følge sin egen samvittighet og gjøre sine valg. Det handler ikke om "politisk korrekthet".

Elske? Hva er det? Evigvarende stormende forelskelse er det naivt å tro på. Tror man kan ivareta dype følelser med å dyrke dem.

''Elske? Hva er det? Evigvarende stormende forelskelse er det naivt å tro på. Tror man kan ivareta dype følelser med å dyrke dem.''

Jeg tror også at man kan dyrke det. Men jeg tror også at følelser kan dø. Jeg tenker derfor at du har mer følelser for din mann, enn trådstarter muligens?

''Elske? Hva er det? Evigvarende stormende forelskelse er det naivt å tro på. Tror man kan ivareta dype følelser med å dyrke dem.''

Jeg tror også at man kan dyrke det. Men jeg tror også at følelser kan dø. Jeg tenker derfor at du har mer følelser for din mann, enn trådstarter muligens?

Det er ikke godt å si, da det ikke er noe objektivt mål på styrke eller mengde av følelser. ;-)

Håper det ordner seg for ts (uansett hva hun velger gjøre).

Og hvordan går det nå? Jeg valgte det samme som deg, og holdt ut i ti år... men da sa kroppen stopp, så jeg hadde ikke noe valg hvis jeg skulle ta vare på helsa mi.

Det går bedre nå, enn for to-tre år siden. Jeg har virkelig tatt tak i meg selv, og måten å tenke omkring han på.

(vet det var endel andre ting i deres forhold som gjorde at du måtte velge som du gjorde)

Det er kjempeviktig at man prøver slik du gjør det, og fokuserer på det positive :)

Når det imidlertid ikke er mer positivitet å hente, og man føler man ikke lenger lever selv, så bør man gå - både for sin egen og barnas skyld.

Ja, det er vanskelig å lage en generell regel som gjelder alle.

Forholdene, og individene i det, er unike. Vi kan dele erfaringer og tanker med hverandre, men så må den enkelte gjøre sine valg. :-)

Det går bedre nå, enn for to-tre år siden. Jeg har virkelig tatt tak i meg selv, og måten å tenke omkring han på.

(vet det var endel andre ting i deres forhold som gjorde at du måtte velge som du gjorde)

Jeg tror veldig sterkt på tankens kraft, så det hjelper helt klart å velge riktig fokus :)

For min del gikk valget i å ikke tenke over forholdet vårt, for det gikk ikke... Når det skjedde noe som gjorde at jeg MÅTTE gå inn i de tankene jeg ikke ønsket å gå inn i, så ga svaret seg selv. Jeg får ofte kommentarer fra venner og familie på at jeg blomstrer og at de kan se jeg har det bra :) (eksmannen min var snill, så det var ikke der problemet lå).

Ja, det er vanskelig å lage en generell regel som gjelder alle.

Forholdene, og individene i det, er unike. Vi kan dele erfaringer og tanker med hverandre, men så må den enkelte gjøre sine valg. :-)

Sant det :) Jeg delte ikke tankene mine om brudd med NOEN!! Fordi jeg visste at det kun var jeg som visste hva jeg følte ;)

Politisk korrekthet?

Noe av det som gjorde at jeg skjønte forskjellen på parforhold var at jeg begynte å se på foreldrene mine som har vært gift i 43 år... De elsker f-.eks. å reise på turer sammen, og gjerne alene. De kommer hjem og forteller fra turene og opplevelsene de har hatt, og de har storkost seg sammen :)

For min del orka jeg ikke tanken på å dra på tur alene sammen med eksen... det hadde bare gjort vondt og jeg hadde kjeda meg forderva (ikke fordi han er kjedelig, men fordi kjemien ikke stemte).

Foreldrene mine har selvsagt hatt sine opp- og nedturer i alle disse årene de også, og de kan krangle og være uenige... men de har fortsatt glede av å tilbringe tid sammen. Akkurat det tror jeg er den store forskjellen på forhold som er liv laga eller ikke...

Annonse

Jeg ville ikke blitt i et ekteskap pga barna. Barna har best av lykkelige og levende foreldre. Jeg synes det er grenser for hvor mye tid og energi man skal bruke på å forsøke å sparke i gang en dau hest. Men det er selvsagt slik at man selv må finne ut når man har brukt nok tid på nettopp det.

Jeg snakket akkurat med en aldrende person som i nå i høy alder har konkludert med og innsett at hun har brukt livet sitt som husmor, mor og bestemor. Hun gråt og jeg gråt med henne. Livet burde være mer enn å være for andre.

Jeg ville ikke blitt i et ekteskap pga barna. Barna har best av lykkelige og levende foreldre. Jeg synes det er grenser for hvor mye tid og energi man skal bruke på å forsøke å sparke i gang en dau hest. Men det er selvsagt slik at man selv må finne ut når man har brukt nok tid på nettopp det.

Jeg snakket akkurat med en aldrende person som i nå i høy alder har konkludert med og innsett at hun har brukt livet sitt som husmor, mor og bestemor. Hun gråt og jeg gråt med henne. Livet burde være mer enn å være for andre.

Jeg err enig med deg! Man må ta vare på seg selv for å kunne ta godt nok vare på andre.... MEN man må også vite at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på den andre siden. Man går ikke for å finne en ny - man går fordi man vet man blir lykkeligere alene.

Jeg err enig med deg! Man må ta vare på seg selv for å kunne ta godt nok vare på andre.... MEN man må også vite at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på den andre siden. Man går ikke for å finne en ny - man går fordi man vet man blir lykkeligere alene.

Kvinner burde bli dyktigere på å brenne for seg selv. Det finnes ingen lykke i bunnen av en tom skittentøyskurv, på støvfrie overflater eller i å være for andre. Lykken finnes selvsagt heller ikke nødvendigvis i å bytte ut mannen ;) Lykken finnes i det som gjør en glad og hva som gjør én glad er jo individuelt.

Jeg er absolutt lykkeligere alene, enn i forhold. Nå har jeg vært alene i 9 år, og ingenting tyder på at det slkal endre seg. Jeg har blitt sær etter hvert, skal jeg si deg:-) Alene betyr at man mangler de store lykkestundene, men også at de store bekymringene, nedturene, uteblir-)

Jeg er absolutt lykkeligere alene, enn i forhold. Nå har jeg vært alene i 9 år, og ingenting tyder på at det slkal endre seg. Jeg har blitt sær etter hvert, skal jeg si deg:-) Alene betyr at man mangler de store lykkestundene, men også at de store bekymringene, nedturene, uteblir-)

For min del gleder jeg meg til å få meg en ny mann den dagen det skjer :) Da slipper jeg å bekymre meg om økonomien, tekniske ting som går i stykker, hvordan jeg skal få timeplanen til å gå opp osv :P

For min del gleder jeg meg til å få meg en ny mann den dagen det skjer :) Da slipper jeg å bekymre meg om økonomien, tekniske ting som går i stykker, hvordan jeg skal få timeplanen til å gå opp osv :P

Hm...ja, ja:-) Jeg har heldivis en svigersønn som er "handy-man":-) Jeg bare setter over på kontoen hans etter hvert som han har hjulpet meg. Kunne aldri ha skaffet meg en mann pga de greiene der:-)

Hm...ja, ja:-) Jeg har heldivis en svigersønn som er "handy-man":-) Jeg bare setter over på kontoen hans etter hvert som han har hjulpet meg. Kunne aldri ha skaffet meg en mann pga de greiene der:-)

Nei, er selvsagt ikke derfor jeg vil ha en mann - for da hadde jeg fått en forlengst :P

Men jeg vil trives i et forhold med den rette - er flink til å tilpasse meg og er igrunnen god på å være i forhold :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...