helgekn Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hei! Jeg har et par spørmål ang. testosteron Visst du ikke har kompetanse til å gi detaljert info ønsker jeg å bli referert til noen som kan. Er testosteron som tilskudd blitt vurdert om prevansjonsmiddel for friske voksne menn? Er det blitt gjort noen forskning på dette i Norge? Hvorfor har det seg slik at p-piller om også er et steroide er godkjent om prevansjonsmiddel? (som er bevist mye farligere enn testosteron som prevansjonsmiddel) Testosteron har jo en androgen side. Hva med aromatisering, hvordan kontrollerer man dette best mulig uten bruk av østrogen inhibitorer? Kan du fortelle litt om reseptortretthet? Hvorfor reagerer hypofysen med å stenge egenproduksjonen i testiklene når det blir registrert unormalt høye testosteron verdier? Hvor lenge er levetiden til østrogen, progesteron og testosteron i kroppen? Jeg tenker da på når kan man forvente å få fart på hypofysen slik at den signaliserer at testiklene skal begynne å produsere testosteron igjen. Jeg ser for meg at midlertidig impotens og sexlyst vil dramatisk dale. Kan du fortelle litt om humant chorion gonadotropin og dens virkning på egenproduksjonen av østrogen og testosteron? Høye testosteron verdier medvirker ryggraden til å produsere mer røde blodceller, men også mer naturlig blodfortynnende. Hvordan fungerer dette? I tillegg til spørsmålene mine er jeg også intressert i vitenskapelig data, artikkler om dette mottas med stor takk. Jeg er intressert i dette som prevansjon. Noen moralske spørsmål til sist. Hvorfor blir bruk av testosteron predikert farlig og uansvarlig? Vi har brukt det om medisin siden 30 tallet, og det har reddet mange mennesker. Idag skriver leger at det vil føre t varige men eller i verste fall ta livet av deg. Jeg håper da virkelig vi ikke har bevisst skadet folk i alle desse tiårene. Når dere svarer på spørsmål om testosteron så syns jeg det er veldig viktig at dere skiller mellom bruk og suprafysologiske doser. Jeg har prøvd å få tak i informasjon over alt, men alle leger sier det samme. De svartlegger det bare som et stoff som brukes for kroppsbygger formål og lesser på med bivirkninger o.l. Jeg frykter at legene rett å slett ikke har kunnskap nok om dette hormonet for en bruker. Jeg er fortvilt og desperat og ønsker vitenskapelige fakta. Vær snill å svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386934-testoteron-og-hormoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Dette spørsmålet bør stilles til en som er spesialist i hormonsykdommer (endokrinolog) da jeg ikke er ekspert på dette området 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386934-testoteron-og-hormoner/#findComment-3426738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.