Gjest i rest my case Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Jeg tror jeg har forstått uttrykket riktig, men er ikke helt sikker. Betyr det ikke noe sånt som: "Jeg understreker poenget mitt", feks. hvis jeg sier til en person: "Du sier aldri noe" og han svarer med stillhet. Da kan jeg si "I rest my case" 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Jeg trodde det betydde "jeg gir opp" eller noe sånt, men det er godt mulig jeg tar feil. ) 0 Siter
Sør Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Hei, "I rest my case" er egentlig noe en advokat sier når han/hun er ferdig med å prosedere i retten. Altså, når vedkommende ikke har flere vitner eller annet, og motstanderen kan overta "gulvet". Det betyr altså, "jeg har sagt mitt" (underforstått, jeg har ikke mer å si). Med vennlig hilsen 0 Siter
AAA Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Det betyr noe sånt som: "Jeg har sagt alt som er å si om emnet, og har rett. Det er ingenting å diskutere mer." ;-) 0 Siter
Mrs D Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Jeg trodde det betydde "jeg gir opp" eller noe sånt, men det er godt mulig jeg tar feil. ) Hadde det vært rett betydning, så hadde det jo tatt seg dårlig ut at det brukes i retten i USA når man har sagt og bevist sitt i en sak. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Hadde det vært rett betydning, så hadde det jo tatt seg dårlig ut at det brukes i retten i USA når man har sagt og bevist sitt i en sak. *hahahaha* Som sagt - jeg tok nok feil. ) 0 Siter
Mrs D Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 *hahahaha* Som sagt - jeg tok nok feil. ) Hehe. 0 Siter
Mrs D Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Det betyr noe sånt som: "Jeg har sagt alt som er å si om emnet, og har rett. Det er ingenting å diskutere mer." ;-) ''Jeg har sagt alt som er å si om emnet, og har rett.'' Hehe, men det der er feil. Det betyr at man ikke har mer å tilføye fra eget synspunkt, men slår ikke fast at man har rett, nei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.