Gå til innhold

Den fantastiske kroppen vår!

Anbefalte innlegg

Jeg har i voksen alder begynt å undre meg over hvor sterk menneskekroppen KAN være.For tidlig fødte kuvøsebarn overlever ikke bare etter 5-7 måneder,man kanskje også kortere svangerskap.Mennerker kan bli over 100 år gamle.

Vi kan overleve perioder med både en kroppsvekt på 30 kg og 300 kg.Vi kan ha en dvergvekst på ca 100 cm eller være en kjempe på over 2 meter.

En fridykker har klart å holde pusten i 7 eller 9 minutter.I dag så jeg på tv en som hoppet fra så stor høyde at man kunne se jordens krumning.Han måtte ha på seg romdrakt pga kulde og lite ogsygen.Husker ikke høyden nå.

Samtidig har vi intelligens som kan variere fra 50/70 til over 150,altså over 100 poeng.Magnus C.har nok 170+ skulle man tro.

Så på tv en dame som hadde fått fjernet nesten 1/4 av hjernen pga en cyste eller hjerneskade som utvidet hjerneskallen,så hun kunne ha død.Etter måneder eller år kan man trene opp andre deler av hjernen til å gjøre "gamle jobber"

En mann født uten armer og ben,har nå blitt "standup komiker",eller "sitt ned" som han kaller det.Hodet hans fungerer 100% og han er maks 30 år.

Det er mulig å overleve både kreft og HIV.Folk har overlevd store bilkollisjoner og har så mye metall i kroppen at det slår ut på alle verdens flyplasser.

Desverre for mange som både er unge og dumme samtidig,så dør det flest i aldersgruppen 16-25 og de over 80. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25.Tina og Betina er gode eksempler på den feminine varianten.

Nå er kl 4.30 og jeg må få mine 5+ timer på øyet.Jeg klarer meg nå godt på 6-7 timer,men klarer skjelden å legge meg før 4 denne jule og nyttårshelgen.Alt for mye bra på tv.

Ok,så får jeg avslutte da før kl blir 4.35.

Man kan fint klare seg med 4 timers søvn i flere netter,bare man får minst 6 timer etter den perioden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387125-den-fantastiske-kroppen-v%C3%A5r/
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...