Gå til innhold

Manglende seksuell tenning hos mannen

Anbefalte innlegg

Gjest Savner sex

Han savner jo ikke sex, så han har det fint han.... Verre med deg som selvsagt savner dette... Menn er vel heller ikke av den typen som søker hjelp for slike problemer, så du må nok være veldig klar på at du krever at han skal søke hjelp for å finne ut om det ligger noe fysisk eller psykisk bak det at han sliter med å ha et seksualliv. Han vet ikke hva han går glipp av og man kan som kjent ikke savne noe man ikke har hatt glede av...

Dersom han velger å melde seg ut av dette, så er det nokså klart hvor dette bærer hen. Det er ikke til å komme utenom.

Så gjenstår å se om han er villig til å ofre noe i forsøk på å bevare det gode som vi har.

Fortsetter under...

''Hvordan vet du at det ikke kan endres? Da skulle man jo tro at sexterapi ikke hadde noe for seg? Hva om en eller sykdom gjør at han mangler noe hormonelt?''

Eneste håp er at det skyldes testosteronmangel eller at han kan endre seg om han endrer livsstil og slutter å røyke. Nei, jeg tror ikke det endrer seg med dem to. Han er nærmest aseksuell.

''Hva med alle kvinnenene (mulig også menn?) som aldri savner sex, og som har gitt opp den delen av livet - og som når de treffer den rette partneren begynner å elske sex? Jeg skal si deg at dette skjer med enormt mange kvinner! Selv kjenner jeg mange som har hatt det slik....''

Ja, det er mulig det kan endres med en annen partner, men det hjelper ikke henne.

Dessverre :-(

Det siste er jeg enig i, men du virker veldig bastant på det første....Lett å bare gi opp dersom man får høre at det ikke er håp. Håp er det kanskje, men kun hvis de får hjelp utenfra (lege, sexolog etc..)

Dersom han velger å melde seg ut av dette, så er det nokså klart hvor dette bærer hen. Det er ikke til å komme utenom.

Så gjenstår å se om han er villig til å ofre noe i forsøk på å bevare det gode som vi har.

Ja, det nytter ikke å bære alt alene.. man må være to om det for å ønske endringer. Problemet er kanskje at han ikke skjønner alvoret før det er for sent?

Minner om da jeg hadde bestemt meg for skilsmisse, og eksen først da krevde familieterapi. Jeg prøvde å få dette til før vi kom så langt, men da var han ikke interessert - for han skjønte ikke hva som var problemet (handla ikke om sex for oss da men).

Det siste er jeg enig i, men du virker veldig bastant på det første....Lett å bare gi opp dersom man får høre at det ikke er håp. Håp er det kanskje, men kun hvis de får hjelp utenfra (lege, sexolog etc..)

Ja, sex/parterapi kan nok hjelpe noen par der ilden har sloknet i et forhold som tidligere var ildfullt.

Når det derimot aldri har vært noe ildfullt begjær, har jeg ingen tro på at det finnes håp.

Ja, sex/parterapi kan nok hjelpe noen par der ilden har sloknet i et forhold som tidligere var ildfullt.

Når det derimot aldri har vært noe ildfullt begjær, har jeg ingen tro på at det finnes håp.

Det tror jeg du har helt rett i! Hos dette paret er det nok mer sannsynlig at det kan være noe fysisk galt med hormoner etc. Tror det er greit å sjekke dette ut før hun gir opp....

Gjest Nickløsheletida

''.Lett å bare gi opp dersom man får høre at det ikke er håp. Håp er det kanskje, men kun hvis de får hjelp utenfra (lege, sexolog etc..)''

Men tenkt deg å starte et forhold på den måten da? Det hadde du ikke ønsket togli, tror jeg ;-)

Annonse

''.Lett å bare gi opp dersom man får høre at det ikke er håp. Håp er det kanskje, men kun hvis de får hjelp utenfra (lege, sexolog etc..)''

Men tenkt deg å starte et forhold på den måten da? Det hadde du ikke ønsket togli, tror jeg ;-)

No way!!!!!!!!!!!!!!!! :P

Annonse

''Men tenkt deg å starte et forhold på den måten da? Det hadde du ikke ønsket togli, tror jeg ;-)''

Helt enig med deg. :o) Med den erfaringen jeg nå har hadde jeg aldri gått inn i et forhold med en så aseksuell mann.

At man kan miste den seksuelle gnisten etter et mangeårig forhold hvor begge parter begynner å dra på årene osv, er en ting og ganske naturlig. Men - som kvinne i "seksuelt aktiv alder" hadde jeg ikke gått inn i et forhold der sexlivet fra starten av var så elendig og fraværende som trådstarter beskriver nei.

Gjest Savner sex

''Men tenkt deg å starte et forhold på den måten da? Det hadde du ikke ønsket togli, tror jeg ;-)''

Helt enig med deg. :o) Med den erfaringen jeg nå har hadde jeg aldri gått inn i et forhold med en så aseksuell mann.

At man kan miste den seksuelle gnisten etter et mangeårig forhold hvor begge parter begynner å dra på årene osv, er en ting og ganske naturlig. Men - som kvinne i "seksuelt aktiv alder" hadde jeg ikke gått inn i et forhold der sexlivet fra starten av var så elendig og fraværende som trådstarter beskriver nei.

Det er utrolig vanskelig å forholde seg til dette rent følelsesmessig, jeg er så glad for endelig truffet en mann som er så flott på alle andre mulige områder.

Jeg vet at dette "lille" problemet vil vokse seg stort og til slutt skille oss om det ikke løses.

Jo lengre vi er sammen, jo flere bånd knyttes og jo vanskeligere blir det, men er redd for å gå glipp av fremtidig lykke, en fremtid med en jeg er svært glad i.

Veksler mellom svært lykkelige og svært depressive øyeblikk for tiden.

Det er utrolig vanskelig å forholde seg til dette rent følelsesmessig, jeg er så glad for endelig truffet en mann som er så flott på alle andre mulige områder.

Jeg vet at dette "lille" problemet vil vokse seg stort og til slutt skille oss om det ikke løses.

Jo lengre vi er sammen, jo flere bånd knyttes og jo vanskeligere blir det, men er redd for å gå glipp av fremtidig lykke, en fremtid med en jeg er svært glad i.

Veksler mellom svært lykkelige og svært depressive øyeblikk for tiden.

''Det er utrolig vanskelig å forholde seg til dette rent følelsesmessig, jeg er så glad for endelig truffet en mann som er så flott på alle andre mulige områder.''

Jeg har selv vært som din mann i et meget langvarig forhold / ekteskap, to felles barn. Nå var det vel ikke bare det manglende sexlivet som tok knekken på forholdet, men det var absolutt den strøste grunnen vil jeg si. Og jeg klandrer ham ikke, jeg skjønner bare ikke hvorfor han ikke gikk tidligere!

I ettertid traff jeg en kar som det klaffet 110% med, også seksuelt og jeg må bare si at det er et helt annet liv...! Å være sammen med en partner som på ingen måte begjærer en unner jeg ingen.

''Det er utrolig vanskelig å forholde seg til dette rent følelsesmessig, jeg er så glad for endelig truffet en mann som er så flott på alle andre mulige områder.''

Jeg har selv vært som din mann i et meget langvarig forhold / ekteskap, to felles barn. Nå var det vel ikke bare det manglende sexlivet som tok knekken på forholdet, men det var absolutt den strøste grunnen vil jeg si. Og jeg klandrer ham ikke, jeg skjønner bare ikke hvorfor han ikke gikk tidligere!

I ettertid traff jeg en kar som det klaffet 110% med, også seksuelt og jeg må bare si at det er et helt annet liv...! Å være sammen med en partner som på ingen måte begjærer en unner jeg ingen.

Skriver under på den!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...