Gjest Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hei! Har en kone som sjelden ønsker seksuell eller intim kontakt. Hyppigheten de siste årene har vært 1-5 ganger pr år. Tidligere (dvs. i perioden fra for 10 til ett år siden) tok jeg initiativ et par ganger i uka og etter hvert et par ganger i måneden med påfølgende avvisning. For litt over et år siden bestemte jeg meg for å slutte å ta initiativ og se om dette kunne gjøre det lettere for henne å komme når hun selv fikk lyst. Det har sikkert vært fint for henne å slippe å si nei til mine initiativ, men dette har bare ført til at vi rett og slett ikke har noe sexliv. For noen år siden ønsket jeg å spørre en sexolog om råd, enten bare jeg eller begge to, men hun orket ikke tanken og lovet heller oftere sex. En stund hadde vi også det, men det fikk meg bare til å tenke at hun gjorde det for å være snill. Etter hvert trenerte hun mulighetene for sex slik at vi var tilbake til normalen igjen. De gangene vi faktisk har sex nyter hun det. Det er variert innenfor rammene hun liker og varer så lenge hun ønsker. Vi har begge normalt utseende og kroppsfasong. Utenforstående ting som kan påvirke seksuallivet kan selvfølgelig være fødsel og stress (vi har en gutt og to jenter). Vi jobber like mye og deler på husarbeidet. Dvs. at i perioder gjør hun mest "klassisk" husarbeid og i perioder gjør jeg mest "klassisk" husarbeid. I tillegg gjør jeg alt husarbeidet som faller under kategorien vaktmester og teknikk. De siste årene merker jeg at jeg i perioder hvor jeg savner sexlivet mest kan bli mindre tålmodig og av og til må «brenne av» aggresjon med hard bilkjøring, sykling eller annen risikoaktivitet vekk fra familien. Har to spørsmål: 1) Ved seksuell avvisning de fem første årene (dvs. for ti til fem år siden) opplevde jeg ofte en fysisk smerte rett bak mellomgulvet. En slags dyp, stikkende svie som om jeg hadde drukket sterk syre eller kaustisk soda, vondere enn f.eks. et hardt knyttneveslag i magen. Det var bare å være helt stille, så forsvant det etter 2-10 minutter. I årene etter dette har dette kun opptrådt sporadisk samtidig som avvisningene også har vært mer forventet. Vet du hva dette fenomenet kan ha vært og hvilke stoffer/mekanismer som utløser denne fysiske smerten (i tillegg til lett banking i tinningene og noe svimmelhet)? 2) Jeg har tenkt til å leve resten av livet med min kone, men ville hatt glede av å slippe å vente på at alderdommen skal sløve lysten om 20-30 år (er i 30-årene nå). I mens er jeg på utkikk etter medisin som kan holde seksuallysten min nede, gjerne også lysten på ikke-seksuell fysisk nærhet. Finnes det seriøse produsenter av slike legemidler? Alternativt lurer jeg på din vurdering av effekten (og evt. bieffekter) av kjerringrådene om å spise lakrisrot, lette antidepressiva eller senke testosteronnivåene i kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387152-minske-seksuallysten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg tror mange kjenner seg igjen i din historie for det er ikke uvanlig at man har ulike seksuelle behov i et forhold. På den annen side viser undersøkelser at samleie 1-2 ganger per uke er ganske vanlig, så det høres ut som om dere i den forstand er langt utenfor normen. Likevel viser undersøkelser at i perioden med småbarn kan seksuallivet bli lidende på grunn av mangel på søvn og overskudd. Siden du ønsker å fortsette samlivet med dine kone så synes dere bør jobbe videre med dette, gjerne med hjelp av en sexolog. Hvis din kone ikke ønsker dette synes jeg du kan spørre om grunnen. Noen mennesker er aseksuelle med lite behov, andre kan ha hatt opplevelser som gjør at de undertrykker seksualdriften psykologisk. Jeg synes ikke det er noen god ide at du begynner med planter eller legemidler som undertrykker seksuallysten. Til dine spørsmål så tror jeg at svaret på det første var en psykologisk reaksjon som påvirket magesekken din. Hjernen og fordøyelsessystemet deler 50-80% av de samme signalmolekylene og en vond opplevelse kan gi symptomer fra magesekken og noen ganger magesår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387152-minske-seksuallysten/#findComment-3429838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.