Gjest bekymretgutt35 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei, jeg velger å være litt påståelig og si at jeg har fått i meg en infeksjon/virus ved kontakt med en prostituert i Thailand. Skal 13 år tilbake i tid, tilbringte en natt med hun, men hadde ikke sex. Jeg hadde 2 åpne sår på ryggen som hun drev og rota i.Tenkte ikke nevneverdig mye over dette der og da, men tok ikke mer en mellom 1 og 2 uker før jeg skjønte at jeg hadde fått i meg en form for virus eller infeksjon. Kjente dette ved et ganske kraftig press/trykk i hodet bak og på sidene.Veldig ekkelt rett og slett. Dette har vært konstant siden i større el mindre grad, og først for ca. 4 mnd. siden ble dette desto kraftigere og av og til på grensen til svimmelhet.Eneste form for ytre symptomer jeg kan huske var en rød ring i huden på undersiden av venstre underarm (dette kunne likne litt på borellia, bare at det ikke ble større).Varte i ca 14 dager og har ikke sett siden.For 6 år siden begynte også kroppen og merke ubehageligheter. Uutholderlige smerter i mage og -ryggregionen, dette kun om natten og morgenen.Smertene var så vonde at jeg ikke klarte å ligge i sengen. Disse forsvant helt plutselig igjen etter omtrent 7 mnd.Trykket i hodet er fortsatt vedvarende. Er så og si symptomfri i kroppen fram til 4 mnd. siden. Snikende, svake smerter/ubehageligheter i bryst og mageregionen. Dette arter seg helt uvirkelig og føler meg rett og slett rar og ekkel i kroppen. Veldig vanskelig og forklare. Opptrer som klypende, trykkende, sviende, brennende symptomer. Skjønner at noe er galt og er veldig redd.Symptomene er av og til så fremtredene og intense at de stråler ut i ryggen/skulderbladene og høyrearmen min, men de er der 24/7.Får også trykkende smerter i ene delen av ansiktet veldig ofte. Medfører også at jeg lider av mye kraftig hjertebank, høy ujevn og uregelmessig hjerterytme. Har testet negativt på alle typer vanlige kjønnsykdommer, sist for bare en mnd. siden. Også testet for hjertesykdommer/infeksjoner ved ultralyd og EKG.MR viser heller ingenting om trykk i hodet. Skal snart til Volvat og kommer å be om en test av immunsystemet. Er fortsatt ganske overbevisst på at denne prostituerte har puttet i meg en infeksjon/virus med vilje gjennom kontakt med sårene jeg hadde på ryggen. Føler nå at jeg egentlig befinner meg på siste stadiet til en form for sykdom, og grunnen til at dette har ventet så lenge er rett og slett fordi jeg har blitt vant med trykket i hodet og at tester for kjønnsykdommer viste negativt. Har derfor trodd at dette ikke er farlig, men er av en annen oppfatning nå.Mitt spørsmål får da bli: Er det noe som kan ha blitt oversett av kjønnsykdommer? Og finnes det andre typer tester som kan gjøres for sjekk av infeksjoner i kroppen og hodet? Tenker muligens på en spinalundersøkelse el. evt. andre ting..Mvh Gutt 35 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387172-infeksjonssykdommervirus-fra-prostituert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Man trenger ikke sår på kroppen for å få en virusinfeksjon. Virus er like gjerne luftbårne. At en prostituert skulle gjort noe slikt med vilje er paranoia. Tror problemene dine har helt andre årsaker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387172-infeksjonssykdommervirus-fra-prostituert/#findComment-3429635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Når jeg tenker meg om.. Thailand, kan du ha fått en parasitt? http://no.wikipedia.org/wiki/Parasittisme 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387172-infeksjonssykdommervirus-fra-prostituert/#findComment-3429637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skipohoi Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Man trenger ikke sår på kroppen for å få en virusinfeksjon. Virus er like gjerne luftbårne. At en prostituert skulle gjort noe slikt med vilje er paranoia. Tror problemene dine har helt andre årsaker. Hei, Drit i om det var av en prostituert du fekk sykdom fra eller ei. De er stort sett "rene" mennesker de som andre. De fleste er vel meget nøye med å beskytte seg selv mot "dritt". Poenget må vel være å bli frisk, og da tror jeg du må prøve å undersøke selv. Se dokumentaren om Lars Monsen. Men parasitt er vel ikke usannsynlig (som det nevnes i en tråd ), men du burde ikke tro det er kjønnsykdommer når dere hverken hadde sex eller du tester positivt. De fleste unge og friske har jo et godt immunsystem, og selv et tungekyss med folk i utlandet er helt ufarlig. Det nytter ikke å tenke sykdom i "alt og alle", i verste fall har du iløpet av disse årene "tenkt på deg denne sykdommen". Hiv "bekymringene" på bålet, se framover, glem den deilige Thaidama, så finner du nok utav det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387172-infeksjonssykdommervirus-fra-prostituert/#findComment-3429646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei, Drit i om det var av en prostituert du fekk sykdom fra eller ei. De er stort sett "rene" mennesker de som andre. De fleste er vel meget nøye med å beskytte seg selv mot "dritt". Poenget må vel være å bli frisk, og da tror jeg du må prøve å undersøke selv. Se dokumentaren om Lars Monsen. Men parasitt er vel ikke usannsynlig (som det nevnes i en tråd ), men du burde ikke tro det er kjønnsykdommer når dere hverken hadde sex eller du tester positivt. De fleste unge og friske har jo et godt immunsystem, og selv et tungekyss med folk i utlandet er helt ufarlig. Det nytter ikke å tenke sykdom i "alt og alle", i verste fall har du iløpet av disse årene "tenkt på deg denne sykdommen". Hiv "bekymringene" på bålet, se framover, glem den deilige Thaidama, så finner du nok utav det. Svaret ditt havnet i min innboks. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387172-infeksjonssykdommervirus-fra-prostituert/#findComment-3429666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 I den grad det er sannsynlig at dette er noe fra for 13 år siden, så er det vel mer sannsynlig at det kommer fra det så ga deg de "åpne sårene", enn at denne kvinnen gjorde det. Eller noe helt annet, som en parasitt. Denne tanken om at kvinnen smittet deg med vilje tyder kanskje på at problemet er noe helt annet? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387172-infeksjonssykdommervirus-fra-prostituert/#findComment-3429690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei, Det er vanskelig å finne et tråd i din sykehistorie, jeg mener en tråd som skulle vise en sammenheng mellom de forskjellige symptomer du har hatt i årenes løp, og en sammenheng mellom hendelsen i Thailand for 13 år siden. Du skriver at du ikke hadde samleie med damen. Det er slik kjønnsykdommer overføres. I alle fall de fleste. Infeksjon, overført via åpne sår har lite med kjønnsykdommer å gjøre. Åpne sår kan bli forurenset med bakterier, noe som forekommer ganske ofte. Det er vesentlig mer sjelden at virus infeksjoner overføres på denne måten. Hva slags bakterier som overføres er betinget av situasjonen: hadde din kontakt noen åpne, og infiserte sår? Var hendene hennes rene? Hadde hun sår på hendene? Vanlige sårinfeksjonsbakterier er i stor grad like over kloden, men det forekommer også spesielle bakterier enkelte steder. Hvis dine sår på ryggen lukket seg relativt fort, uten at du kunne registrere tegn på lokal infeksjon, uten at du har fått varig spor der, tror jeg at sjansen for at du ble påført noen infeksjon på denne måten er ganske minimal. Symptomene dine, som du beskriver peker ikke i retning av infeksjonssykdom. De negative testene du har fått utført sier også at du ikke har hatt noen kjønnsykdommer. (Du sier forresten ikke noe om hvilke undersøkeøser som er blitt utført.). Spesielt sier du ikke noe om det er blitt utført senkningsreaaksjon, eller CRP. Er disse negative taler det generelt imot at du har bakterieinfeksjon. Jeg tror ikke at spinalvæskeundersøkelse vil gi noen videre opplysninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387172-infeksjonssykdommervirus-fra-prostituert/#findComment-3429767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackie75 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hei, Det er vanskelig å finne et tråd i din sykehistorie, jeg mener en tråd som skulle vise en sammenheng mellom de forskjellige symptomer du har hatt i årenes løp, og en sammenheng mellom hendelsen i Thailand for 13 år siden. Du skriver at du ikke hadde samleie med damen. Det er slik kjønnsykdommer overføres. I alle fall de fleste. Infeksjon, overført via åpne sår har lite med kjønnsykdommer å gjøre. Åpne sår kan bli forurenset med bakterier, noe som forekommer ganske ofte. Det er vesentlig mer sjelden at virus infeksjoner overføres på denne måten. Hva slags bakterier som overføres er betinget av situasjonen: hadde din kontakt noen åpne, og infiserte sår? Var hendene hennes rene? Hadde hun sår på hendene? Vanlige sårinfeksjonsbakterier er i stor grad like over kloden, men det forekommer også spesielle bakterier enkelte steder. Hvis dine sår på ryggen lukket seg relativt fort, uten at du kunne registrere tegn på lokal infeksjon, uten at du har fått varig spor der, tror jeg at sjansen for at du ble påført noen infeksjon på denne måten er ganske minimal. Symptomene dine, som du beskriver peker ikke i retning av infeksjonssykdom. De negative testene du har fått utført sier også at du ikke har hatt noen kjønnsykdommer. (Du sier forresten ikke noe om hvilke undersøkeøser som er blitt utført.). Spesielt sier du ikke noe om det er blitt utført senkningsreaaksjon, eller CRP. Er disse negative taler det generelt imot at du har bakterieinfeksjon. Jeg tror ikke at spinalvæskeundersøkelse vil gi noen videre opplysninger. Hei og takk for svar, Skjønner at dette er vanskelig, men det er slik jeg opplever det.Er ikke normale ting som foregår i kroppen min så skjønner at dette ikke er muskulært.HUn hadde ikke åpne sår, hendene hennes var rene og heller ingen sår der. Siste mnd har jeg også lidd av konstant øresus og trykket i hodet øker betraktelig, Likner likevel ikke på hodepine. Som nevt er det gjort prøver på kjønnsykdommer, ultralyd av alle kroppens organer og MR av hodet og albue. Helt normale funn så langt.Senkningsreaaksjon er ikke utført og CRP viser mindre enn 5. Bekymringen min ligger vel fortsatt i hva slags type tester som kan utføres for å finne ut av dette (selv om jeg ikke vet) og ønsker forslag for dette om mulig..? Har fortsatt tro på en eller annen infeksjon,bakterie,virus evt parasitt. Hva kan være beste vei å gå ift type tester/undersøkelser?Vet jo at det er mye som kan leses av en spinalpunksjon, men kanskje som du sier at det ikke vil føre fram.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387172-infeksjonssykdommervirus-fra-prostituert/#findComment-3438116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.