Othello00 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei, Jeg er en jente på 21. Mitt problem er at jeg har hatt småblødninger hver dag i snart 5 måneder. Jeg går på p-pillen cerazette og det har jeg gjort de siste to årene. Før brukte jeg mercilon, da hadde jeg ikke problemer med mellomblødninger, men pga andre bivirkninger ville jeg bytte. I starten da jeg brukte cerazette hadde jeg ikke dette problemet. Jeg mistet også mensen helt og var uten fram til nå, dette er en av grunnene til at jeg har lyst til å fortsette på dette merket. Har ikke fått tilbake vanlig syklus, bare småblødninger. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? Jeg er veldig fornøyd med merket utenom dette, og helst vil jeg fortsette å bruke det. Kan det hjelpe og bytte til et annet merke, eventuelt og da bytte tilbake igjen etter en stund? Eller burde jeg tatt en pause fra p-pillene? Jeg har testet negativt for klamydia. I tillegg har jeg tidligere hatt en helt ordinær gynekologisk undersøkelse hvor alt var som det skulle, dette var ikke i forbindelse med dette problemet, og det er omtrent to år siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387191-konstat-sm%C3%A5bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det er dessverre en vanlig bivirkning med Cerazette. Først bør du få en undersøkelse for å sjekke at alt er i orden med underlivet, mye kan skje på to år. Du kan forsøke å stoppe med Cerazette i en måneds tid og så starte opp igjen. Hvis det gjentar seg, må du overveie å gå tilbake til vanlig p-pille, det er jo flere typer å velge mellom, hvis du hadde spesielle bivirkninger med Mercilon. F.eks. Loette/Microgynon eller Yasmin/Yasminelle, evt Synfase. P-pillen Qlaira er spesiell å anbefale ved blødningsproblemer, men den er ganske kostbar. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387191-konstat-sm%C3%A5bl%C3%B8dninger/#findComment-3429841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.