Gå til innhold

Piller for å bli "mer mann"?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Da jeg surfet på nettet tidligere i dag, kom jeg tilfeldigvis over en reklame for noen piller som skal "gjøre oss menn mer mandige". Vanligvis er jeg skeptisk til at piller kan løse problemer, for det har jo vært så mye "humbug" ute på markedet. Men i noen tilfeller er det fristende å prøve slike piller, i alle fall hvis man plages i stor grad av det problemet de lover å gjøre noe med. Jeg har i alle år vært flau over at jeg har en kropp som er alt for feminin. Jeg har lite hår på kroppen, og har vært lang og slank. Og nå etter at jeg har rundet 40 og lagt på meg noen ekstra kilo, har brystene blitt større, noe som ikke akkurat gjør det lettere for meg. Problemet er så dominerende for meg, at jeg har veldig lyst til å gjøre noe med det. Mitt spørsmål er derfor om det er noen mulighet for at dette produktet kan hjelpe meg? Her er litt mer info om produktet: På nettstedet til forhandleren står blant annet følgende: "Vi oversvømmes daglig av østrogener og østrogen-hermere, og sammen med generell aldring, har dette dramatiske konsekvenser på menns fysiske, mentale og seksuelle funksjon og frarøver dem deres mandighet og gode helse. Potensproblemer, mannepupper, nedsatt sex-lyst, depresjon og overvekt er noen av konsekvensene." Videre står det at produktet deres kan redusere denne østrogendominansen, og "når hormonene er i balanse fungerer alt fra fordøyelsen til immunsystemet optimalt. Du føler deg bra, ser bra ut, har energi som en tenåring og sexlysten er normal. Dette er en kropp som fungerer på sitt beste!" Så informerer de om at dette ikke er et produkt i samme kategori som potensprodukter som kun brukes i sammenheng med seksuell energi, men virker på andre måter og via andre mekanismer. Produktet er helsemessig gunstig for HELE MANNEN. Det bør brukes over tid for best effekt! Produktet har følgende ingredienser: Urteblanding (HormosinTM), Juckbohne (mucuna pruriens), neslerot (urtica dioica), muira puama (ptychopetalum olacoides), marietistel (silibum marianum), pepper (bioperine), sink (sinkstrat), inulin (fyllstoff), risebran (antiklumpemiddel), cellulose (kapselmateriale). Til slutt står det noe om dosering (men det tar jeg ikke med her). Det er kanskje vanskelig å svare på om et bestemt produkt vil hjelpe eller ikke, men jeg hadde håpet at du kanskje kunne si noe ut ifra ingrediensene, og på et generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387214-piller-for-%C3%A5-bli-mer-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste piller som lover denslags forandringer er ren skjær juks og bedrag, på lik linje med krem som skal "forstørre brystene" eller "slanke deg 40 kilo på 40 dager".

Den andre typen piller kalles anabole stereoider og har en lang rekke livsfarlige bivirkninger. Alt fra psykiske problemer, agressjon, til blodpropp i hodet og endringer i genitalia.

Du bør snakke med en lege om problemene dine. Ta blodprøver for å utelukke ting. Og du bør begynne å trene om du ikke allerede gjør det.

At brystvevet på en del menn begynner å vokse kalles gynekomasti og kan være et symptom på underliggende problemer.

Så. Før du setter igang med medisinering av ymse slag og ødelegger deg selv: kom deg til lege!

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg har dessverre ingen erfaring med dette produktet og kjenner heller ikke til at det er gjort noen vitenskapelige studier som kan underbygge disse påstandene. Produsenten har i utgangspunktet rett i at det finnes mange stoffer i miljøet med østrogenlignende egenskaper som kosmetikk og østrogenrester fra kvinneurin som kan nå drikkevannet. Jeg vil i første omgang anbefale en sjekk hos legen for å måle dine hormonnivåer av testosteron, østrogen og bindingshormonet SHBG så kan man kanskje si noe mer om din hormonstatus før du vurderer kosttilskudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...