Lotte16 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg er ei jente på 16. Jeg skal ikke fornekte at meg og kjæresten min har opp til flere ganger snakket og tenkt på sex. Han har hatt sex før, men det er her problemet ligger. Jeg har ikke gjort det. Det å ha sex i seg selv er ikke det som er problemet. Jeg har bare ekstremt dårlig selvtillit og føler ikke jeg har "kroppen" til å vise meg fram. Jeg får høre stadig vekk at jeg er alt for tynn og at jeg ikke skal tenkte på det, fordi jeg har en utrolig fin kropp. Det har vært opptil flere ganger at venninnene sier at de ville hatt min kropp hvis de kunne velge. Så for at du ikke skal missforstå, jeg kan ikke kalle meg selv overvektig. Fordi jeg er 1.60 og veier 49,4 kg. Jeg føler bare ikke selv at jeg har fin kropp! Noe av problemet ligger også litt opp i at jeg er jomfru. Jeg er ikke helt viten i hva som skjer under første samleie. Venner og bekjente sier det gjør vondt. Jeg er jo klar over at jeg blør fordi jomfruhinnen sprekker, men er det noe jeg vil merke? Er det det som gjør vondt? Jeg er 16, og det hadde vært høyst unormalt om jeg ikke hadde onanert. Og da er jeg også usikker på om jomfruhinna allerede er sprukket, blandt annet pga. menstrasjon o.l. er det noe jeg kan sjekke? eller forsikre meg om, at har skjedd? Isåfall, hvordan? Håper jeg kan få svar så fort som mulig tilbake, tusen takk på forhånd! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387310-d%C3%A5rlig-selvtillit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Det gjør sannsynligvis litt vondt den første gangen siden du ikke har hatt noe såpass stort i skjeden tidligere. Om du har brukt tamponger har sannsynligvis jomfruhinnen røket, ellers kan den også ryke ved f.eks. turn, ridning eller annen idrett. Vær også klar over at slett ikke alle har noe særlig til jomfruhinne - det er like vanlig ikke å legge merke til den som å slite litt med å få has på den. Vær helt sikker på at denne gutten er den du vil gi jomfrudommen din til. Ikke gjør det fordi du synes det er på tide, men fordi dere er glade i hverandre og har lyst. La ham kose mye med deg først slik at du er våt og klar, er du tørr kan dere bare glemme det - da blir det bare vondt og ubehagelig for dere begge. Er du usikker eller endrer mening underveis så er det lov å si det og avslutte for denne gangen og prøve igjen siden om det blir aktuelt - husk det! Og bruk endelig prevensjon!!! Man kan bli gravid selv om man hopper av før han kommer, det er alltids noen sædceller i den smørevæsken som kommer ut av penis - og selv om han mener han har full kontroll så kjenner han ikke de dråpene der. Ta deg en tur til helsesøster og be om p-piller og om du er usikker på om han er helt frisk så bruk gjerne kondom i tillegg. Når det gjelder kroppen din er jeg helt sikker på at du er en flott og nydelig ung jente som slettes ikke trenger å skamme deg over kroppen din. ) Du er slank, men innenfor normalvekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387310-d%C3%A5rlig-selvtillit/#findComment-3431090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.