Gå til innhold

Symptomer med sammenheng? Hvordan går jeg videre?

Anbefalte innlegg

Gjest Sammenheng?

Hei, En vennine studerer til å bli lege og jeg fortalte henne om noen plager jeg har hatt siste tiden. Selv har jeg tenkt at det er plager som ikke har sammenheng, og ikke gått til lege for videre undersøkning. Hun sier derimot det kan være verdt å sjekke. Vil skrive til dere for å se hva det kan være og eventuelt hvordan jeg går frem/hva jeg bør gjøre. Her er symptomer jeg har hatt: # Nakke og skuldersmerte, har alltid vært litt svak men etter sommeren tiltok smertene, slik at jeg søkte til fysioterapeut for manuell behandling (akupunktur/massasje/ultralyd ca 10 ggr totalt). Blitt noe bedre, men ikke helt god enda. Fortsatt tidvis smerter. # Tåkete og uklart syn, särlig i mørket, problemer med fokusendring fra nær til fjern og fra fjern til nær. Skal undersøkes hos optiker. # Svimmelhet, noen ganger mer påtagende enn andre, vaier når jeg står i ro og noen ganger korte svimleattakk. # Har også opplevd dovninger i ansiktet (korte perioder) og lett trykk i hodet, ikke smerte men mer press. # Redusert evne til å argumentere, tenke, føre en samtale, konsentrasjon og fokusproblemer. # redusert sexlyst # ofte underlivsproblematikk i form av soppinfektsjoner Sykdomshistorikk - Kognitiv behandlet for lettere depresjon, som et resultat av stress over lenger tid. For ca ett år siden. - Dobbelsidig öre og bihulebetennelse for to år siden - Allergisk reaksjon til hudprodukt (synet ble merkbart tåkete etter behandling, og vedvart slikt etterpå, ca 6 mnd siden) - Bilulykke fem år siden, ingen större skade Kan disse ulike symptomene ha noen sammenheng? Bør jeg undersøkes ytterligere og i sånt fall for hva? Takk for svar!

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg synes du har gjort rett i å oppsøke fysioterapeut og det var synd at det ikke hjalp. Er også enig i at en tur til optiker er fornuftig og optikeren kan eventuelt henvises deg til øyelege hvis det er mistanke om noe galt. Hvis ikke det kommer noe ut av det anbefaler jeg en tur til fastlegen med sjekk av blant annet stoffskiftet og ernæringstilstand særlig vitamin B12 og vitamin D. Hvis man ikke finner noe her kan det også være aktuelt å gjøre noen videre undersøkelser av nakke eller hode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...