Gå til innhold

være sikra null blødninger

Anbefalte innlegg

Gjest weekendjenta

­Hei! Jeg er avhengig av å være mens-fri helga fra 18.-21.januar. Jeg går nå på p-piller,men har en historikk med en del spotting. Så var uten p-piller i to år(etter 10års bruk) og merket litt bedring. Så nå er jeg redd for at jeg skal plages av spotting de dagene der.Jeg begynte med det igjen for en måneds tid siden pga denne helga,for å kunne forskyve mens,men vitende om at jeg før har spotta..så vet det ikke er bankers. På en tidligere reise (i høst)gikk jeg på Primolut med hell (Da brukte jeg ikke p-piller) Kan jeg stoppe med p-pillene noen dager før den 18.og starte med Primolut istedet for å sikre å slippe mens? Vil sjansen da være mindre for spotting også? Kan det evt gjøre det sikrere mtp spotting om jeg tar en Primolut hver dag i tillegg til p-pillen? Da jeg gikk på Primolut sist var det ikke et eneste problem :) Prevensjonsdelen er irrelevant da jeg uansett bruker kondom Håper dere kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387319-v%C3%A6re-sikra-null-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Spotting kan skyldes rikelig slimhinne på livmorhalsen, og da hjelper det ikke med hormonbehandling, Jeg synes at du skal kontakte fastlegen, evt. få henvisning til gynekolog, men det er snaut med tiden, det er jo ikke øyeblikkelig hjelp. Hvis det ikke er forandringer på livmorhalsen, vil jeg foreslå at du stopper med p-pille, får menstruasjon og starter med primolut 1x3 på 1.-2.dag etter menstruasjonens start til du ønsker menstruasjon, dvs etter 21.januar. Du kan ta sjansen uten å gå til lege, men du må være forberedt på at det ikke virker. Du kan også bare fortsette med p-pille helt til du ønsker menstruasjon. Med det kan ikke gis garanti.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Spotting kan skyldes rikelig slimhinne på livmorhalsen, og da hjelper det ikke med hormonbehandling, Jeg synes at du skal kontakte fastlegen, evt. få henvisning til gynekolog, men det er snaut med tiden, det er jo ikke øyeblikkelig hjelp. Hvis det ikke er forandringer på livmorhalsen, vil jeg foreslå at du stopper med p-pille, får menstruasjon og starter med primolut 1x3 på 1.-2.dag etter menstruasjonens start til du ønsker menstruasjon, dvs etter 21.januar. Du kan ta sjansen uten å gå til lege, men du må være forberedt på at det ikke virker. Du kan også bare fortsette med p-pille helt til du ønsker menstruasjon. Med det kan ikke gis garanti.

Hei igjen!

Jeg har vært på GU og fikk beskjed om at alt var iorden,har dog en knute på livmora,men den skal være ufarlig. Kan den ha innvirkning?

Og for å være sikker,vet ikke om jeg forstår deg rett. Du mente at jeg skal evt stoppe med p-pillen og gå over på primolut når det nærmer seg 18.januar og stoppe etter den 21.?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...