Gjest SlitenItoppetasjen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg har en mormor som er blitt utrolig travel og masete ang. graviditeten min. -Hun har aldri bodd sammen med en mann og heller aldri hatt en kjæreste siden moren min ble unnfanget. Hun gikk gjennom et stygt brudd, ble bitter og skulle ikke ha en mann igjen. Dette har gjort at hun er veldig "agressiv" på selskap av andre, som meg og samboeren min og min yngre bror, og skal stadig ha oss innom og på middag. Siden moren min bor langt borte og broren min gjør det samme blir det til at det er jeg som må holde henne mest med selskap. Jeg har ingenting imot å besøke henne innimellom, men jeg synes det kan bli litt mye til tider. Broren min klager også til meg at han syns hun ringer vel ofte. Mens moren min syns det er godt å ha avstand til henne. De har ikke noe godt forhold og moren min føler hun ikke liker henne pga. at det ble så mye styr med barnefaren. De siste gangene jeg har vært innom henne er hun begynt å mase om at jeg må få vasket babyklærne så de er klare. Dagen etter sa hun akkurat det samme. Idag var det om jeg hadde anskaffet kommoden jeg snakket om å ha babyklærne i, eller om jeg ikke hadde brydd meg om det. Jeg må si at idag smalt det litt i retur. Det er liksom alltid noe. Det er som om hun skal ha det til at om det ikke er allerede gjort eller ikke skjer i hennes tempo så bryr man seg ikke. Jeg vil gjerne ha fred fra dette maset så jeg og samboer kan ta det i vårt eget tempo. Vi har fortsatt en del uker på oss og er ikke det minste bekymret for at vi skal få ting i orden til den lille kommer. Vi er voksne mennesker og jeg syns hun snakker som om vi er barn selv. Akkurat nå sitter jeg med en følelse av at jeg ikke orker å besøke henne mer før fødselen og det er jo selvsagt litt dumt. Har noen av dere erfaringer av samme sort? Hvordan håndterer/håndterte dere det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387363-et-evigvarende-mas/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hvis du blir sliten av det der - bare vent til ungen er født... Hun gjør det av et godt hjerte og prøver å vise at hun bryr seg og vil at alt skal være i orden i god tid før den lille kommer. ) Prøv å se det litt fra hennes side også, kanskje har hun ikke så mye annet å bry seg om? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387363-et-evigvarende-mas/#findComment-3431510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SlitenItoppetasjen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hvis du blir sliten av det der - bare vent til ungen er født... Hun gjør det av et godt hjerte og prøver å vise at hun bryr seg og vil at alt skal være i orden i god tid før den lille kommer. ) Prøv å se det litt fra hennes side også, kanskje har hun ikke så mye annet å bry seg om? Problemet er at hun har _ingenting_ annet å bry seg om. Derfor blir hun utrolig slitsom å omgås. Det dreier seg hele tiden om vi har gjort ditt og datt og om klær og sengetøy til vogn/seng. Jeg syns hun trenger seg på og om vi har alt klart nå eller om to uker har hun ingenting med. Vi klarer fint å få gjort det vi skal uten at hun står og kommanderer/maser i bakgrunnen. Samboeren min himler også med øynene til dette og han har barn og erfaring fra før. Jeg klarer rett og slett ikke å se positivt på dette maset, fordi hun sier ikke ting på en hyggelig måte. Tonen hennes er nedlatende og dømmende. Hun er den eneste personen i begge våres familier som holder på på denne måten og jeg er redd jeg kommer til å eksplodere om jeg ikke holder avstand til henne heretter. Jeg har hatt henne oppetter meg som en hønemor hele oppveksten og enda litt til. Jeg synes jeg har blitt en voksen og selvstendig person, men det virker ikke som hun liker at noen klarer seg uten henne. Det er blitt et alvorlig problem og min mor mener jeg må kutte ned på besøkene til henne. Men da får jeg selvsagt dårlig samvittighet siden hun nesten ikke har noen andre. Synes det er vanskelig. Kunne hun ikke bare slutte å legge seg opp i ting hun ikke har noe med... *sukk* Min mor sier jeg må passe meg så hun ikke "tar" babyen fra meg. Hun var visst rask å ta meg vekk fra min mor da jeg var baby fordi hun mente hun visste og gjorde ting bedre enn min egen mor. Jeg sa til henne senest fredag at hun skal slutte å "engste" seg for hva vi gjør og når vi gjør det. Det gikk tydeligvis inn det ene øret og ut igjen det andre. Jeg og noen andre familiemedlemmer syns det virker som hun kanskje er begynt å bli litt småtullete og glemsk. Hun repeterer seg selv utrolig mye. Hun er fortsatt ganske sprek i kroppen så jeg håper det ikke går nedover alt for fort :-/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387363-et-evigvarende-mas/#findComment-3431665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.