Gå til innhold

fosterskade av løping?

Anbefalte innlegg

Gjest Panthera

Jeg er nå i uke 17. Legen min har sagt at jogging på skogsstier er ok under svangerskapet. Mannen min (som også er lege, men nyutdannet og uerfaren) mener løping er farlig og kan gi hjerneskade, ev. fosterdød.

Hvem har mest rett? Hva er din vurdering?

Jeg pendler til jobb, og må innrømme at jeg stadig løper mellom tog og t-bane pga. forsinkelser. Jeg skal slutte med det nå, men jeg er redd for at hvis ungen viser seg å være skadet eller dør, vil mannen min beskylde meg for å ha forårsaket det med løping.... :-(

(Jeg legger dette på flere forum, for jeg ønsker så mange svar som mulig. Jeg er svært bekymret...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38737-fosterskade-av-l%C3%B8ping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Lytt til den erfarne lege. Din mann må nok ha misforstått et eller annet. Kanskje han tenker på løsning av morkaken? Det skjer ikke ved jogging, men en sjelden gang vil man får et sterkt slag mot livmoren, f.eks. ved en bilkollisjon.

Fortsett du bare å løpe så lenge du orker. Ingrid Kristiansen deltok i løpekonkurranser (maraton?) langt inn i graviditeten, har jeg hørt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...