mamdal Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei, tenkte egentlig å spørre en hjerte spesialist man ser ikke ut som dere har det nå? problemet mitt har vedvart siden mars 2012 og det er mer eller mindre konstant. Det startet med litt diffuse smerter i skulder kanskje før jul 2011 er litt usikker på når de startet, tenkte ikke så mye over de. Så i påska 2012 fikk jeg økende smerter i brystet og ble tungpust. Var sånn i flere dager, kontaktet så lege og ble lagt inn på sykehus et døgn med tellemetri og før jeg reiste ut ble det tatt belastning EKG. Tellemetri viste litt høy hvilepuls ca 85, bl pr ok. Og belastnings EKG var bra i forhold til alder og vekt fikk jeg høre.Alder 37 og vekt 95 kg ( 30 kg for mye, lagt på meg mye de to siste årene). Ble så henvist til 24 t Holter, ble tatt i juli 2012, ok men viste fortsatt høy hvile puls. De ville så ha 48 t Holter,ble tatt i okt 2012 Den viste lavere hvilepuls 65 - 75 og en del ekstraslag som er det de mener jeg kjenner når jeg får ubehag i brystet! I tillegg til smertene får jeg innimellom ekkel følese i brystet akkurat som et ekstra slag, varer kort men deretter blir jeg akutt sliten. Har jeg mulighet så legger jeg meg ned. Har nesten hele tiden smerter i brystregionen som stråler ut i arm. Hadde en periode i des 2012 på ca en uke uten smerter og følte meg da i veldig god form, men så plutselig var det der igjen. Og nå stråler også smertene opp i hals, kjeve og ører på begge sider. Kjenner jeg blir bare mere og mere bekymret av dette, når det er på det verste tror jeg at jeg skal dø! Fastlegen min mener helt sikkert at det ikke er noe med hjerte, men jeg klarer ikke helt å roe meg med det pga at de episodene når jeg blir så sliten er jeg ganske sikker på at ikke ble registrert på Holter reg, for begge de gangene var jeg i ganske bra form! Fastlegen min mener det e nerver i klem og har henvist med til nevrolog. Hva mener du om disse smertene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387411-smerter-i-brystet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.