Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte egentlig å stille spørsmålet til hjertespesialist, men finner ikke ut at dere har det nå.Så a håper jeg at du kan hjelpe meg. Mine problemer startet vel før jul 2011 med diffuse smerter i venstre skulder, men tenkte ikke noe videre over det. Så i påska 2012 hang jeg etter en skuter etter armene med tau i ca 30 min. Ikke noe ubehag der og da men etter noen dager ble det litt bryst smerter og tungpust, og etter en skitur ble jeg uvel og måtte legge med. Så ca 4 dager etter skuterturen var smertene så sterke at jeg kontaktet lege, og ble da lagt inn på sykehuset til observasjon i ett døgn. Det lå jeg med tellemetri og det ble tatt div bl pr. Før jeg dro heim ble det også gjort en belastnings EKG. Tellemetrien viste høy hvilepuls ca 85 når jeg sov. Belastnings EKG var over snittet bra fikk jeg høre i forhold til alder og vekt (37 år og 95 kg). Bl pr var også ok. Ble så henvist til 24 t Holter, den ble tatt i juli 2012. Den var grei men fortsatt høy hvilepuls, 75 når jeg sov. Ble så henvist til en 48 t Holter, den ble tatt i okt 2012. Den viste lavere hvilepuls 65 - 75 når jeg sov, og jeg har en del ekstraslag som var helt ufarlig sa de. Helt siden påska har jeg hatt mer eller mindre konstante smerte og perioder med tungpust, ikke veldig tungpust men en føler at jeg ikke klarer å få nokk luft ned. Og korte perioder med plutselig ubehag i brystet (føles som et hardt dunk) og deretter blir jeg veldig frossen og akutt sliten. Har jeg mulighet så legger jeg meg ned. Disse episodene har ikke blitt med på Ekg er jeg ganske sikker på, men fastlegen min mener det er ekstraslagene jeg kjenner. Og hun er ganske sikker på at jeg ikke har noe hjerteproblem, men at det er noen nerver i klem. Og jeg er henvist il nevrolog, men venter fortsatt på det. Ellers er blodprosent og jernlager og stoffskifte prøver fine. I starten på desember hadde jeg en ukes tid der jeg var helt bra og følte da meg i veldig god form. Men plutselig så var smertene der igje, og da værre med stråling til skulder, hals, kjeve og ører på begge sider. I sommer løp jeg en del uten spesielt ekstra ubehag,og jeg går også masse uten ubehag. Men nå etter at skisesongen startet har jeg vært på tre skiturer og da har det blitt veldig vondt under turene så jeg har bare måtte gitt meg. Ikke fordi jeg ikke klarer mere, men pga smertene som klemmer i brystet. De intense smertene gir seg så etter ca to timer. Har hele tiden vært på jobb og gjort alt som jeg eller gjør, men nå sliter det veldig på meg.Tror jeg dør hver gang disse intense smertene kommer og blir veldig sliten av dette.Var til fastlegen rett før jul pga intense smerter, hun snakket da med meg og prøvde å forsikre meg om at det ikke er hjerteproblem. Tok BT som var høyt 160/110, fikk tike igjen rett etter jul for å sjekke det igjen og da var det ok ifølge henne 140/85. Så hun mente jeg før jul var veldig stresset pga smertene så ikke behåvelig med Bt måling i ett døgn. Har også i okt/nov gått på en 3 ukers Naproxen og Paracet kur med litt effekt, men smertene forsvant ikke helt. Klarer ikke helt å tro på at dette ikke er hjertet, hva tenker du om disse smertene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387428-smerter-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...