Gjest amam Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei, tenkte å sende dette til en kardiolog, men ser ikke ut som dere har det nå. Så håper du kan hjelpe meg. Jeg er en kvinne som er 37 år, 95 kg og har tre barn. Har fra slutten på 2011 hatt diffuse skulder smerter, men tenkte ikke så mye over de da. I påska 2012 hang jeg etter en scooter i tau etter armene i ca 30 min. ikke noe ubehag der og da. men etter noen dager fikk jeg bryst smerter og tungpust, etter en skitur ble jeg uvel og måtte legge meg ned. Så 4 dager etter scooter turen ringte jeg lege pga økende smerter og ble da send på sykehus og lå der ett døgn til observasjon. låg med tellemetri hele tiden og før jeg reiste heim ble det tatt en belastnings EKG og det ble iløpet av oppholdet tatt div bl pr. tellemetrien vist høy hvile puls, 85 når jeg sov. Belastnings ekg sa de var over snittet bra etter aderog vekt og bl prøvene var fine. Ble så henvist til 24 t Holter, som ble gjort i juli 2012, den viste fortsatt høy hvilepuls, 75. Eller fin sa de, men de ønsket meg på en 48 t holter. Den ble tatt i okt 2012, viste litt lavere hvilepuløs 65 - 75 og en del ekstraslag som de sa var ufarlige. har hele tiden siden påske hatt mer eller mindre konstante smerter i brystet mest på venstre side og tungpust, ikke direkte andpusten men føler at jeg ikke får trekt ned nok luft. Og økende smerter i venstre skulder. De siste mnd har også smerten spred seg til hals, kjeve og ører på begge sider. Har også perioder med plutselig og kort ubehag i brystet (føles som et hardt dunk) og blir da veldig frossen og akutt sliten. har jeg mulighet så legger jeg meg ned. Disse anfallene har økt den siste mnd. I sommer løp jeg en del uten økende ubehag og jeg går også turer uten økende ubehag.Føler ikke at det er noe mønster på disse smerten, kan like godt komme når jeg sitter i ro som når jeg er i aktivitet, og de vandrer veldig i hele brystet venstre side, arm, hals, kjeve og øre. Men nå når skisesongen har startet har jeg vært på tre skiturer med veldig økende smerter under turen, har bare måttet avsluttet. Ikke pga av at jeg ikke klarer lengre, men fordi det er så vondt, klemmer veldig i brystet og blir litt uvel og småsvimmel.Etter disse turene har de intense smertene gitt seg ca etter to timer. Fastlegen min mener bestemt at jeg ikke har noe hjerteproblem, men at det kan være en nerve i klem. Klemte på meg i kravebeinet og det var veldig vondt og fikk ubehag på innsiden av venstre arm Hunklemte også nedover ribbena venstre siden, veldig ømt punkt mellom 3 og 4 ribben sånn ca. Har også de siste årene dovnet veldig fort i begge armene, våkner på morgenen og de er helt borte. Før jul var jeg til fastlegen igjen pga intense smerter, hun pratet da med meg og prøvde å forsikre meg om at det ikke er noe feil med hjertet mitt. Tok BT og det var høyt 160-170/110. Fikk så ny time rett etter jul og da var BT fint ifølge henne 140/85 og da var det ikke behøvelig med BT egistrering over ett døgn. Har jobbet som vanlig hele tiden og prøvd å leve som vanlig og være en aktiv mamma. men no sliter det veldig på meg, tror jeg dør hver gang smertene blir for intense og det blir jeg sliten og redd av! klarer ikke helt å slippe tanken på at det kan være noe med hjerte, hva tenker du om disse smerten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387430-bryst-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det høres ut som om ditt hjerte er grundig undersøkt og heldigvis uten å finne noe galt. Mange kan ha brystsmerter av muskulære årsaker som kan være veldig plagsomme, men disse er oftest som sting i brystet som kommer ved bestemte bevegelser. I og med at plagene startet etter scooterturen med uvante anstrengelser kan dette likevel være et mekanisk problem og jeg anbefaler sjekk hos en manuell terapeut (kiropraktor/manuell fysioterapeut/naprapat) som kan sjekke om dette kan stamme fra rygg, nakke eller ribbein. Din vekt på 95 kg og høye puls/blodtrykk indikerer også at trening er nyttig for deg. Hvis du er utrygg på hvor mye du tåler kan du kanskje trene på et helsesenter der det også er lege tilstade for det hadde vært interessesant å sjekke hjertet ditt mens du hadde pågående plager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387430-bryst-smerter/#findComment-3432537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.