Gå til innhold

Våknet med vondt i foten.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

For to dager siden våknet jeg med kraftige smerter i høyre fot. Smertene har vært der siden denne morgenen, og er kraftigst på natten og morgenen. De blir svakere ut over dagen, men føles hele tiden. Smertene sitter mellom tåballen og ankelen på storetå-siden, og er både på oppsiden og undersiden av foten. Jeg ser ingen hevelser eller rødhet i området. Smertene kjennes såvidt når jeg ikke belaster foten, men er skarpe når jeg går og når jeg legger vekt på foten. Jeg er en mann på 30 år, og i stort sett god form. Foten har ikke vært utsatt for noen traumer, og jeg har ikke hatt noen plager i den tidligere. Den har heller ikke blitt belastet mer enn normalt i det siste. Det skal nevnes at jeg har hatt en venøs blodpropp i dette benet, som har ført til årebetennelser og åreknuter. Dette oppstod for fire år siden, og har vært sjekket ut hos lege. Dette har ikke gitt meg noen plager bortsett fra at benet fra kneet og ned konstant er litt hovent, og blodårene buler ut under huden. Benet har også en tendens til å "sovne" fortere enn det friske benet. For et år siden falt jeg på snowboard og slo korsryggen og bekkenet. Det har ikke blitt tatt noen MR eller X-ray av denne skaden, da legen konkluderte med at jeg antakelig hadde rundjult noen muskelfester. Jeg kjenner imidlertid denne skaden fortsatt som en svak smerte hvis jeg sitter på en bestemt måte. Kan dette ha noen sammenheng med smertene i foten? Har lest at skader i nedre region av ryggen kan føre til at nerver havner i klem, noe som igjen kan gi kramper i foten. jeg befinner meg for tiden på plattform i Nordsjøen, og har ikke mulighet til å konsultere med lege før om 2 uker. Hva kan jeg gjøre i mellomtiden for å redusere smertene? Håper dere kan hjelpe meg, og takker på forhånd for svar. Mvh. Marius Boye Skaatan

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387482-v%C3%A5knet-med-vondt-i-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er vanskelig å si helt sikkert hva dette kan være ut fra din beskrivelse og jeg lurer på om det er mulig å konsultere en sykepleier eller annet helsepersonell ombord? Under foten har vi en sene som kalles plantarsenen som er flat og bred. Det hender at denne blir betent eller av og til ryker. Det siste skjer ved akutt belastning som ved start-stopp bevegelser. Hvis du få hevelse og forandringer i farge og tempratur oppover leggen anbefaler jeg kontakt med lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...