Gå til innhold

Blødning i uke 12+3, nå i uke 13+2

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin K

Hei!

Jeg hadde en ganske kraftig blødning for en uke siden, fikk ul samme dag og alt så normalt ut med fosteret. De så en blodansamling utenfor livmora, den kunne muligens ha kommet fra morkaka mente de, men var ikke sikre. De sa det kunne være en begynende abort å ba meg ta kontakt ved sterke smerter. Blødningen avtok litt neste dag og etter det har jeg kun hatt brun utflod og moderate smerter. Hørte hjertelyd hos lege på fredag.

Dette har vært en vanskelig uke, å ikke vite om jeg aborterer eller når aborten kan komme. Utfloden er fortsatt brun, noe som bekymrer meg.

Spørsmål

1. Er jeg nå utenfor faresonen for å abortere, eller er det fortsatt en truende abort på gang så lenge utfloden er brun?

2. Er slimproppen borte nå som jeg har hatt en kraftig blødning som har passert livmorhalsen. Vil det bli dannet en ny slimpropp?

3. Kan samleie framprovosere en abort? Tenker på sæden fra mannen eller en orgasme. Bør vi evt. vente lenge?

Med vennlig hilsen meg

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...