Gå til innhold

Hemorrider

Anbefalte innlegg

Gjest kvqnarwb

Har i lengre tid hatt store problem der bak. Har også tidligere vært i kontakt med dr online, og fikk ok svar da. Har etter det vært kvitt plagene ei tid, men for 2-3år siden kom de igjen. Har vært på sykehus og fått "klipt av" hemorroider, men hadde fremdeles vondt. Fastlegen har undersøkt flere ganger, om mener det er ikke noe galt. Ble likevel sendt på rektoskopi på nytt hødten 2012, og ble også sendt på MR undersøkelse. Har ikke fått tilbalemelding fra desse undesøkelsene, så jeg regner med at de ikke fant noe galt. Har brukt Xylocain en god stund, samt 3 tabletter Neurontin daglig, men føler at dette ikke hjelpte. Etter siste rektoskopi fikk jeg en salve Rectogesic til bruk 2 ganger i døgnet. Dette hjelpte litt i starten, men nå har jeg fått sterk svie i endetarmsopningen. Skal til fastlegen igjen neste måned. Vil gjerne høre deres vurdering av behandlingen. Har elles ikke noe å klage på, men likevel. Jeg er 78 år. Med Hilsen kvqnarwb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387602-hemorrider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Sterk svie rundt endetarmen kan ha flere årsaker enn hemorrhoider. Eksem og sår hud kan være en, men det kan også være en sprekk i huden. Det siste kan av og til være vanskelig å oppdage da den kan være smal og dyp. Det kalles fissur og behandles ofte med en annen type salve. Normalt sett skulle begge disse tilstandene kunne diagnostiseres ved rektoskopi, så jeg anbefaler at du tar kontakt med legen din igjen for å få svar på undersøkelsene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387602-hemorrider/#findComment-3435048
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...