Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ramon R

hei

Jeg er ny i Norge. jeg comet for lever med kona min som er norsk.

Jeg tenke om Norge var et civiliset landet med moral men

Siste dag jeg lest på avisen at 6 norsk kvinner av 10 var utroskap.

Artikkel gir tegn for å kjenne utroskap og kona min har mange tegn. Hun bruker teksmelin og er isolere seg på datarom for å gjore haking. Hun ofte går ut med "venner" og kolega.

Jeg vet ikke hva gjøre med problemen. Jeg har ringe politi lokal men dame bare ler av min aksent og ikke vil gi meg snakke med politimann. Men jeg sier om 16 tegn som snakker avisa har kona mi 13. (Dagbladet januar 5) Når jeg sier til kona min hun commer hjem sent hun sier at norske kvinner commer når de vil. Jeg vet ikke hva gjøre for i kursen min om samfunsfag læreren sier at i Norge mann kan ikke gjøre manuel koreksjon av kvinner med makt men politimann vil ikke gjøre noe med problemen min.

takk for hjelpe meg jeg vet ikke hva gjøre.

ha det bra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387654-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er godt mulig hun er utro men det kan like gjerne være at hun er ute med venninner eller annet, forsøk først å snakke med henne om dette. Foreslå parterapi, som et eksempel, så sant hun er intr. i å jobbe med forholdet såklart. Er hun ikke intr i terapi blir det opp til deg om du skal godta og leve med den evt utroskapen eller om du vil noe annet med livet ditt. Å være utro i Norge er ikke straffbart, slik at det blir feil å kontakte politiet, den eneste du kan snakke med er din kone.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387654-hjelpe-meg/#findComment-3434470
Del på andre sider

Hei,

Det er trolig like vanskelig for deg å forstå den norske kulturen som det er for kona di og andre og forstå din kultur.

I Norge er det 2 muligheter ved utroskap eller et ekteskap som ikke fungerer ( utroskap kan selvfølgelig forekomme i gode ekteskap også ) :

1. Skilsmisse

2. Det en ikke vet, har en ikke vondt av/ leve videre.

Det er endel likheter likevel mellom kulturer vil jeg tro:

overdriven sjalusi

overdriven melding/ pc- bruk

uttroskap er "feil" ovrralt, det er bare "konsekvensene" som er forskjellige.

Det er iallefall vanskelig å "dressere" dagens frie norske damer.

Lykke til, eg forstår din bekymring, men ikke heng deg opp i alt som står i avisen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387654-hjelpe-meg/#findComment-3434514
Del på andre sider

Artiklene i Dagbladet og VG som forteller om tegn og symptomer, er ikke noen absolutt sannhet. Svært mange som leser alt stoff av typen "Tegn på at du har...." eller "Slik blir du....", vil finne symptomer på at man selv eller noen i familien lider av alt fra kreft til spillegalskap. Hvis scoringen på slike lister er det eneste som er galt, og dagliglivet ellers fungerer, så glem det.

Det er ikke noe sikkert tegn på utroskap at man sender tekstmeldinger, bruker PC og er ute med venner og kolleger. Alle har behov for litt privatliv, enten de er kvinner eller menn. Hvis det virker som om hun prøver å være så lite sammen med deg som mulig, så snakk med henne og hør om det er noe hun ikke trives med, uten å anklage henne.

Kanskje hun kan være med deg til læreren din, hvis det er en person du stoler på, så kan dere snakke om sakene med en som kjenner godt til hva som er vanlig her. (Altså dere tre alene, uten at resten av kurset / klassen hører på.) Det er lett å misforstå ting som står i avisene når man er litt ukjent med både språket og samfunnet.

Som mange andre har nevnt: Utroskap er ingen forbrytelse i Norge. Det finnes familierådgivere som kan hjelpe folk som sliter i parforhold. Politiet har ingenting med det å gjøre. Men hvis du forsøker deg på det du kaller "manuell korreksjon", som jeg antar har noe med vold å gjøre, kan politiet gripe inn - mot deg.

Håper du forstår det jeg har skrevet. Bare skriv et nytt innlegg hvis det er noe du lurer på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387654-hjelpe-meg/#findComment-3434611
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Er dette et tulleinnlegg, så har du bra sans for humor -men er dette et ekte innlegg, så må du sørge for å bli forklart hvordan manns- og kvinnerollene her i Norge fungerer ;)

''Er dette et tulleinnlegg, så har du bra sans for humor ''

Bra sans for humor tenkte jeg også :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387654-hjelpe-meg/#findComment-3434621
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...