Gå til innhold

Veldig sår der sola ikke skinner

Anbefalte innlegg

Gjest kløemannen

Jeg har i overkant av ett år vært veldig sår i baken. Jeg fikk en salve med kortison i som fungerer bra, men man skal visstnok være forsiktig med å bruke den for mye. Når jeg har brukt den så har problemet forsvunnet for så å komme tilbake for fullt en uke eller to etter at jeg har kuttet den ut(Daktacort).

Jeg har i alle år vasket meg veldig godt bak der pga hemorider så dette er nok årsaken til sårheten.

Jeg besøkte en annen lege som anbefalte meg å bruke sinksalve eller hemoridesalven Alcos anal, men dette hjelper ikke. Jeg klør som et dyr med lus, og selv om jeg vet at kløing gjør ting verre, så greier jeg ikke å la være(spesielt om natten).

Jeg har kuttet ut bruk av såpe når jeg vasker meg der.

Er det noen som har gode råd på å bli kvitt dette problemet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387712-veldig-s%C3%A5r-der-sola-ikke-skinner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper ikke jeg har det ;)

Legen har tittet bak der og mener at det er overdreven

renslighet med påfølgende sårhet(blør og klør).

Du kan prøve å vaske deg med våtservietter for spebarn. De er myke og gode. (Bare husk å ikke kast de i toalettet etterpå. De klogger opp kloakksystemet). Husk å tørke deg etterpå med en myk bomullsklut. Når du dusjer kan du prøve en intimsepe. Igjen husk å tørke deg godt etterpå. Hva med vaselin? Har du prøvd det? Eller en babysalve?

Du kan prøve å vaske deg med våtservietter for spebarn. De er myke og gode. (Bare husk å ikke kast de i toalettet etterpå. De klogger opp kloakksystemet). Husk å tørke deg etterpå med en myk bomullsklut. Når du dusjer kan du prøve en intimsepe. Igjen husk å tørke deg godt etterpå. Hva med vaselin? Har du prøvd det? Eller en babysalve?

Sikker på at du ikke har sopp? Du kan uansett prøve Canesten ( det får du reseptfritt på apoteket). Det er ikke farlig selv om du ikke har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...